וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשכנזי נפרד: "ניסיתי לשמור על כבוד צה"ל"

14.2.2011 / 0:05

כל צמרת המדינה נפרדה מהרמטכ"ל היוצא בטקס רב הדר בתל אביב. הרמטכ"ל עצמו הודה כי איננו חף משגיאות והצר על כך שגלעד שליט בשבי. שר הביטחון נאם: "לא הזמן לחשבון נפש"

הרמטכ"ל היוצא, רב-אלוף גבי אשכנזי, נאם אמש (ראשון) בטקס פרידה שהתקיים לכבודו באוניברסיטת תל אביב בהשתתפות ראשי המדינה ומפקדי צה"ל. אשכנזי התייחס לתפקודו ואמר כי איננו חף מטעויות, אולם לדבריו, "גם הן נעשו מתוך רצון כן ולמלא כהלכה את המשימה שהוצבה על כתפיי לשמור על כבודו של צה"ל שמבחינתי היה לאורך כל הדרך בראש סדר העדיפויות".

הוא נגע ביחסים העכורים שהתפתחו לאחרונה במטכ"ל על רקע פרשת "מסמך הרפז" וכן ביטול מינויו של אלוף יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל. "אני יכול לומר לכם שהרוחות הללו, שנראות לנו לעיתים כסערה גדולה, ישככו בסופו של דבר, אך מה שלא יחלוף הוא צה"ל", דברי אשכנזי.

הרמטכ"ל פנה למחליפו, אלוף בני גנץ, שהשתתף בטקס והתלוצץ על כך שלא ציפה לראות שוב את גנץ שיצא לחופשת שחרור לא מכבר. "כשנפרדנו ממך לפני פחות מחודשיים כנראה ששום אדם לא היה מעלה על דעתו שניפגש שוב כל כך מהר, אבל יש מקרים בחיים שהמציאות חזקה מאתנו, וכנראה שבנקודה הזו למציאות היו בשבילך תוכניות שונות מחופשת שחרור", אמר הרמטכ"ל, "בני, אני סומך עלייך אני יודע שבטחון המדינה מופקד בידיים הטובות ביותר", הוסיף.

הרמטכ"ל גבי אשכנזי בארוע הפרידה ממנו יחד עם שר הביטחון אהוד ברק, פברואר 2011. דובר צה"ל
אשכנזי וברק בלחיצת ידיים נדירה/דובר צה"ל

אשכנזי, המסיים כהונה של ארבע שנים בפיקוד על צה"ל, התייחס לחיילים החטופים והנעדרים והזכיר: "אני מודה שפיללתי וקיוויתי לראות את גלעד שליט. את הוריו פגשתי בשנים אלו לשיחות כואבות ומרגשות", הוא הוסיף כי "חלמתי לפגוש כאן את תמי ארד, משפחת חבר וכל משפחות הנעדרים שבידינו מידע חדש בנוגע לבניהם. לעולם לא נאבד בחזית הזו את תקוותנו".

לפני נאומו של אשכנזי, נפרדו ממנו נשיא המדינה שמעון פרס, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק. שר הביטחון, שיחסיו עם אשכנזי מתוחים ביותר, אמר בנאומו כי "זהו לא ערב של חשבון נפש, אלא ערב שבו באנו להגיד לך תודה גבי". ראש הממשלה הוסיף: "חיזקת את תחושת הביטחון בצה"ל, חיזקת את תודעת הניצחון בקרב, הקפדת על ביצוע ותוצאות, תרמת לחיזוק צה"ל בתודעה האזורית ותרמת לחיזוק האמון בצה"ל".

(עדכון ראשון: 22:15)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully