וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפליית התלמידות בי-ם: "אות קלון למדינה"

מוטי לוי

13.2.2011 / 16:27

גורמים בעולם החרדי וכן באגודה לזכויות האזרח ביקרו בחריפות את החשיפה בוואלה! חדשות לפיה 20 תלמידות בבירה לא פתחו את שנת הלימודים, לכאורה בשל מוצאן הספרדי

הפרסום בוואלה! חדשות היום (ראשון) אודות 20 התלמידות החרדיות ממוצא ספרדי שלא התקבלו למוסדות חינוך חרדיים בירושלים - לטענתן, עקב מוצאן עורר תגובות זועמות. התלמידות לא פתחו את שנת הלימודים ובחמשת החודשים האחרונים אינן במסגרת חינוכית כלשהי.

באגודה לזכויות האזרח הגיבו לפרסום ואמרו כי "לפני כמעט חמש שנים, קבע בית המשפט המחוזי בירושלים כי כל סוג של אפליה עדתית בקבלה למוסד חינוכי, היא אסורה. יתרה מכך, בית המשפט קבע כי על משרד החינוך ועיריית ירושלים לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותם למיגור האפליה הזו, ומנהל החינוך החרדי בעיריית ירושלים אינו פטור מכך".

עו"ד יואב ללום, מנכ"ל עמותת "נוער כהלכה" אשר חשף את פרשת האפליה בעמנואל, אמר כי "עיריית ירושלים והעומד בראשה, ניר ברקת, אחראים באופן אישי שאף תלמידה לא תיוותר ולו יום אחד ללא מסגרת, קל וחומר שלא יותר מחמישה חודשים". ללום הוסיף כי "מצער מאוד שעיריית ירושלים לא מממשת ולא ממצה את סמכויותיה הנתונות לה לפי חוק לכפיית מנהלי המוסדות לקבלת התלמידות".

"לבחון כל מקרה לגופו"

ד"ר אביעד הכהן, דיקן למשפטים במכללת "שערי משפט" ופרקליט העותרים לבג"ץ בפרשת האפלייה בעמנואל, אמר כי "זהו אות קלון על מצחה של מדינת ישראל ומערכת החינוך שלה". הכהן הוסיף כי "במקום להסתפק בדיבורים חלולים על ערך השוויון והזכות לחינוך מוטב יהיה שכל מי שאחראי לחרפה הזאת יעשה לתיקונה המיידי".

ח"כ הרב חיים אמסלם מש"ס, הגדיר את המקרה כתעודת עניות למשרד החינוך ולמדינת ישראל, "שנותנים למצב מביש שכזה להמשיך ולהתקיים". לדבריו, "הגיע הזמן שהמדינה תנקוט ביד קשה כלפי גילוי גזענות ואפליה על רקע עדתי". אמסלם הוסיף כי יפנה לוועדת החינוך של הכנסת בכדי להעלות את הנושא על סדר היום. כמו כן, הוא הבטיח כי יפעל לקידום חוק שישלול תקציבים ממוסדות שייחשדו כמוסדות מפלים.

מלשכת סגן שר החינוך הנכנס, ח"כ מנחם אליעזר מוזס (יהדות התורה) נמסר כי "סגן השר מתנגד לכל אפליה מכל סוג ובכל מגזר". עם זאת סייגו בלשכה את הדברים באמרם כי "כמובן שיש לדון באופן פרטני על כל אחת ואחת מהתלמידות בנוגע להתאמה לימודית למסגרת לפי הנוהל המקובל במוסדות החינוך הכלליים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully