וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תג מחיר: ריססו "מוחמד חזיר" בכפר פלסטיני

יהושע בריינר וניר יהב

13.2.2011 / 15:02

אלמונים ריססו כתובות גרפיטי הנושאות את הכיתובים: "מוחמד חזיר" ו"ד"ש מ-18" על שלושה מבנים בכפר ביתילו. על פי ההערכות מדובר בפעולות "תג מחיר" של מתנחלים

תושבים בכפר ביתילו הסמוך לרמאללה דיווחו הבוקר (ראשון) כי כתובות גרפיטי הנושאות את הכיתובים: "מוחמד חזיר" ו"ד"ש מ-18", רוססו על שלושה מבנים בכפר, ככל הנראה במהלך הלילה. בשעה זו פועלים תושבי הכפר להסיר את הכתובות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכתובות רוססו סמוך לרמאללה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עד כה לא התקבלה במנהל האזרחי תלונה בנושא, אולם בכוונת הפלסטינים להגיש תלונה במשטרה כנגד המבצעים. אין זו הפעם הראשונה שבה מרוססת הכתובת "ד"ש מה-18" במהלך פעולות תג מחיר. גם בהצתת המסגד בכפר בית פאג'ר דרומית לבית לחם רוססו כתובות עם הספרה 18.

ישנן מספר הערכות לגבי מקור הכתובת. על פי אחת מהן, הספרה קשורה למאחז סמוך לקריית ארבע שנהרס מספר פעמים בעבר, ששמו גבעה 18, המכונה גם מצפה עמיחי. השערה נוספת היא כי מדובר בפעילי תנועת "כהנא חי", כאשר הספרה 18 היא הערך הגימטרי של המילה 'חי'.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בכפר מאשימים את המתנחלים בריסוס הכתובות/מערכת וואלה!, צילום מסך

תושב הכפר, איאד דרוויש, סיפר לוואלה! חדשות כי התעורר בבוקר וגילה מספר כתובות גרפיטי שרוססו על ביתו ועל שני בתים נוספים: "איני קורא עברית אבל מישהו בכפר שכן קורא עברית סיפר לי שכתוב 'מוחמד חזיר' ו-'ד"ש מ-18" על הבית".

"אנחנו בטוחים שמדובר במתנחלים מההתנחלות נחליאל שנמצאת ממש לידנו. הם כל הזמן מתקיפים אותנו, באים עם כלבים ומאיימים עלינו. זו לא הפעם הראשונה, רק לפני יומיים הם איימו עלינו ותקפו חלק מהתושבים. כל תושבי הכפר מאד מפחדים שיותקפו שוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully