וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתן תקף את ברק: "התנהגותך בלתי ראויה"

13.2.2011 / 12:48

פרשת גלנט ממשיכה להעסיק את השרים: שר הביטחון ברק תקף את השר מיכאל איתן על התבטאויותיו בנושא וכינה אותן "לא ראויות". איתן השיב: "אם חשבת שגלנט קורבן למה הבאת לביטול המינוי?"

עימות התרחש בצהריים (ראשון) בישיבת הממשלה בנוגע לביטול ביטול מינויו של האלוף יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל. כאשר השר מיכאל איתן אמר כי "רמטכ"ל לא יכול להיות מאפיונר, יש להרחיק את גלנט מתפקידים ציבוריים", אמר לו שר הביטחון אהוד ברק: "ההתבטאויות שלך היו לא ראויות". השר איתן השיב כי "אם מישהו התנהג בצורה בלתי ראויה זה אתה, כי אם חשבת שמדובר במינוי ראוי ושגלנט הוא קורבן של מסע שיסוי למה לא נלחמת עליו, ולמה הבאת לביטול המינוי?".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו מתח ביקורת על איתן ואמר: "האמירה שלך לגבי מאפיונר היא לא במקום. אתה לא בן יחיד, וצריך לברור מילים". השרה לימור לבנת הוסיפה ואמרה לאיתן, כי "אתה צריך להפסיק את מסע ההכפשות נגד גלנט כי היום צריך לאחל הצלחה לגנץ ויש לחדול מלהכפיש את גלנט שהקדיש את כל חייו למדינה וכבר לא יהיה רמטכ"ל".

השר יוסי פלד גינה אף הוא את דבריו של איתן ואמר כי "אין שום סיבה להמשיך ולרקוד על דמו של יואב גלנט. מדובר בלוחם אמיץ שנתן מעל 30 שנה לביטחון המדינה במבצעים מסמרי שיער שאת פרטיהם לעולם לא נדע. ביום כזה מוטב שנברך את הרמטכ"ל הנבחר בני גנץ ונרד מהעיסוק האובססיבי בגלנט. כאלוף לאלוף אני מצדיע ליואב גלנט שפורש בכבוד רב מצה"ל. כף הזכות שלו גדושה לרוב ובנסיבות הללו מותר לנו להתעלם לרגע מכף החובה".

במהלך הישיבה השבועית אישרה הממשלה את מינויו של האלוף בני גנץ לתפקיד הרמטכ"ל ה-20 של צה"ל. מחר יחליף גנץ את הרמטכ"ל המכהן, רא"ל גבי אשכנזי. בישיבת הממשלה לא נרשמה התנגדות למינויו של גנץ, שעבר את המשוכה המשפטית והציבורית כשאושר על ידי היועץ המשפטי לממשלה וינשטיין ו-ועדת טירקל למינוי בכירים.

שר הביטחון אמר לפני ההצבעה כי "האלוף גנץ היה איש שטיפל בנושאים היותר חשובים וחשאיים כסגן רמטכ"ל". ברק הוסיף כי "גנץ עסק בתוכנית העבודה של צה"ל בשנים האחרונות. האלוף גנץ מוכשר, עתיר ניסיון, מקובל על האלופים, ביצע תפקידים מבצעיים ותפקידי מטה בהצלחה רבה, ואני בטוח שיניע את צה"ל ליעדים הבאים. אנו מצדיעים היום גם לאלוף יואב גלנט, ומאחלים דרך צלחה לרא"ל גבי אשכנזי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully