וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורשע הפלסטיני שפרץ לשגרירות טורקיה בקיץ

13.2.2011 / 12:33

בית המשפט המחוזי בת"א הרשיע את נדים אנג'אץ, הפלסטיני שפרץ לשגרירות טורקיה והתבצר בה בקיץ האחרון. אנג'אץ הורשע באיומים, התפרצות ושהות בישראל שלא כחוק. "אני לא מסוכן", אמר

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק)

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע הבוקר (ראשון) במסגרת כתב אישום מתוקן, את נדים אנג'אץ, פלסטיני בן 33 מרמאללה, בעבירות של סחיטה באיומים, כניסה והתפרצות בנסיבות מחמירות ושהות בישראל שלא כחוק. זאת לאחר שהתבצר בשגרירות טורקיה ברחוב הירקון בתל אביב באוגוסט האחרון.

במהלך הדיון, אמר אנג'אץ, כי "אני לא בן אדם מסוכן, אני בסך הכל רוצה עזרה. פניתי לרשויות, לבית משפט עליון, לשר הפנים ולכל מי שיכולתי. אין התייחסות, כל אחד זורק לשני. כבר נדפק לי המוח, נמאס לי. בעליון כותבים שמעולם לא פניתי לרשויות ואין זה נכון".

הוא הוסיף, כי "אמרתי שאני לא רוצה להיות כאן במדינה, אבל אני לא יכול לנסוע. אמרו לי שאם יתפסו אותי בשדה התעופה יעצרו אותי. לא נותנים לי לצאת לחו"ל. אמרו לי שיאפשרו לי ללכת למדינה אחרת אם אני ועורך הדין שלי נמצא מדינה שמוכנה לקבל אותי".

"עכשיו כולם יראו מה זה"

על פי כתב האישום, באמצע חודש אוגוסט החליט אנג'אץ לפרוץ לשגרירות הטורקית כדי לנסות ולהשיג מקלט מדיני באמצעות איומים. הוא הצטייד באקדח דמה, סכין באורך של כ-20 סנטימטרים ובקבוק שהכיל בנזין. אנג'אץ טיפס מעל גדר השגרירות, פתח חלון בחלקו האחורי של הבניין ופרץ פנימה. בהמשך, במטרה לפרסם את המעשה הוא התקשר לעיתונאי, סיפר שהוא מחזיק בני ערובה וכי יש לו נשק, תוך שהוא אומר: "עכשיו כולם יראו מה זה".

כאשר אנשי הביטחון של השגרירות הוזעקו למקום, הצמיד אנג'אץ סכין לצווארו ואיים לפגוע בעצמו אם לא יקבל מקלט מדיני. אנשי השגרירות השתלטו עליו והעבירו אותו לידי משטרת ישראל. במהלך מעצרו איים האיש כי אם הוא יוחזק בתא מעצר יחד עם יהודים - הוא יהרוג אותם, וכי כאשר ישוחרר ממעצר בכוונתו לבצע פיגוע.

יצוין כי ב-2006 הועמד אינג'אז לדין לאחר שפרץ גם לשגרירות הבריטית ודרש באיומים לפגוש את השגריר כדי שיעניק לו מקלט מדיני. כמו כן מתנהל נגדו כעת משפט נוסף, לאחר שאיים לפגוע במאבטחים בשגרירות האמריקאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully