וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: הממשלה תאשר את מינויו גנץ לרמטכ"ל

פנחס וולף

13.2.2011 / 9:13

שרי הממשלה צפויים להצביע בעד מינויו של האלוף גנץ למחליפו של גבי אשכנזי, במקום מינויו של האלוף גלנט שבוטל. השר איתן: "אין במעשי גנץ חומרה המצדיקה הרחקה מהמגרש הציבורי"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק)

"ההבדל בין פסילת גלנט לאישור מועמדות גנץ הוא כמו ההבדל בין כרטיס אדום לבין עבירה חד פעמית" – כך אמר אמש (שבת) השר מיכאל איתן (ליכוד) לוואלה! חדשות לקראת אישור מועמדותו של האלוף בני גנץ לרמטכ"ל, היום בישיבת הממשלה. בשבוע שעבר הממשלה פסלה את מינוי גלנט ורשמה בפניה את הודעת שר הביטחון אהוד ברק, לפיה בכוונתו למנות את גנץ לרמטכ"ל. ביום שני, יום לאחר אישור הממשלה, גנץ יחליף את הרמטכ"ל המכהן, רא"ל גבי אשכנזי.

השר איתן, שעמד בראש המתנגדים למינוי האלוף יואב גלנט לרמטכ"ל בגין נושא התכנון והבניה בביתו, הודיע כי יתמוך במועמדותו של גנץ, למרות התלונות כלפיו בנושא תכנון ובניה. לדבריו, "המעשים המיוחסים לגנץ לא היו צריכים להתבצע, אך אין בהם חומרה המצדיקה הרחקה מן המגרש הציבורי. לעומת זאת, במקרה של גלנט קבע היועץ המשפטי כי גלנט נהג כאדם 'העושה במקרים לא מעטים דין לעצמו תוך קביעת עובדות בשטח'".

"התנהגות מושחתת וסדרתית שכזו, מחייבת הרחקה מכל תפקיד בכיר בשירות הציבורי", הוסיף השר איתן. "הממשלה ומערכת אכיפת החוק מחויבים להגן על הציבור בפני בעלי שררה במנצלים את תפקידיהם כדי לפגוע שלא כדין בזכויות של אזרחים שומרי חוק ובאינטרס הציבורי".

בישיבת הממשלה לא צפויה התנגדות למינויו של גנץ, שעבר את המשוכות המשפטית והציבורית מהיועץ המשפטי לממשלה ומוועדת טירקל למינוי בכירים. הוועדה קבעה כי אין בהשגות שהוגשו נגדו, כמו בפרשת מדחת יוסוף והרחבת ביתו של גנץ, כדי להטיל דופי ולפסול את מינויו מבחינת טוהר המידות או מכל סיבה אחרת. "לפיכך, סומכת הוועדה את ידיה על מינויו של האלוף גנץ לתפקיד ראש המטה הכללי של צה"ל", נכתב בחוות הדעת של הוועדה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס ביום חמישי האחרון למינוי הצפוי ואמר כי, "האלוף גנץ הוא מפקד מצוין ויהיה רמטכ"ל מצוין. בתקופה רגישה זו דרושה מנהיגות שתייצב את הפיקוד הבכיר בצה"ל. אני סמוך ובטוח שהאלוף גנץ הוא האדם הנכון להוביל את צה"ל בתקופה רבת אתגרים ותהפוכות".

(עדכון ראשון: 00:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully