וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכה במצרים: טנטאווי החל בפגישות להעברת השלטון

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.2.2011 / 0:03

ראש המועצה הצבאית העליונה נפגש עם שר הפנים ובכירים במערכת המשפט, כדי להכין את השלטון המצרי ליום שאחרי התפטרות חוסני מובארק. אובמה: מברך על מחויבות הצבא המצרי לדמוקרטיה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: דורון שטיין)

הפיקוד העליון של צבא מצרים החל אמש (שבת) בסדרת פגישות שמטרתן הסדרת העברת השלטון הזמני לידיהם. ראש המועצה הצבאית העליונה, שר ההגנה מוחמד חוסיין טנטאווי, נפגש עם ראש בית המשפט החוקתי ושר המשפטים על מנת לדון בהיבטים החוקתיים של העברת השלטון. בנוסף, הוא נפגש עם שר הפנים על מנת לדון בפרישה חדשה של כוחות המשטרה. היום צפויה המועצה הצבאית העליונה להיפגש גם עם מספר מומחים למשפט חוקתי, כדי לדון במצב החוקתי במדינה ובהיבטים החוקתיים של התפטרות מובארק והעברת ענייני ניהול המדינה לידי הצבא.

עזיבת אנשים את כיכר תחריר, בוקר אחרי הודעתו של מובארק, פברואר 2011. GettyImages
המפגינים עוזבים את כיכר תחריר בקהיר/GettyImages

טנטאווי אף שוחח היום עם שר הביטחון, אהוד ברק. במקביל, בירך ראש הממשלה נתניהו על על הודעת המועצה הצבאית העליונה של מצרים בראשות טנטאווי, לפיה בכוונתה לכבד את הסכם השלום עם ישראל. "אני מברך על הודעת צבא מצרים בדבר המשך כיבוד השלום עם ישראל", מסר נתניהו בהודעה. "הסכם השלום רב השנים בין ישראל למצרים תרם רבות לשתי המדינות והוא אבן יסוד לשלום וליציבות במזרח התיכון כולו".

גם נשיא ארצות הברית ברק אובמה בירך אמש את המועצה הצבאית העליונה של מצרים על מחויבותה לכינון משטר דמוקרטי במדינה. לדברי אובמה, "הצבא המצרי נהג בפטריוטיות ובאחריות, ועכשיו הוא חייב להבטיח מעבר כוח שיהיה אמין בעיני העם המצרי. הצבא, בהיותו השליט נוכח התפטרות מובארק, חייב ליצור נתיב נקי לקראת בחירות הוגנות. על הצבא לסיים את מצב החירום שמובארק הנהיג - ועליו להגן על זכויות האזרחים".

עדכון ראשון: 12/02, 22:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully