וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכר הלימוד לסטודנטים יופחת ב-3%

ורד כהן-ברזילי

5.2.2002 / 17:39

שר האוצר הסכים להצעה – וועדת הכספים אישרה אותה; יו"ר הקואליציה: זו הוכחה לכך שהמלצות וינוגרד לא נקברו; אגודת הסטודנטים הביעה סיפוק; הוסר איום העבודה להצביע נגד התקציב

ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום הנחה של 3% בשכר הלימוד באוניברסיטאות החל מהשנה הבאה. שר האוצר, סילבן שלום, הסכים להנהיג את ההנחה, שזכתה לתמיכה מימין ומשמאל, והצליח להסיר בכך את איום מפלגת העבודה להפיל את חוק התקציב.

יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב בוים (ליכוד), אמר לקול ישראל כי השנה אי אפשר היה לממש את הצעת ועדת וינוגרד לבחינת נושא שכר הלימוד, שהורתה על הנחה של 9% השנה, אך עצם ההוזלה מעידה על כך שהממשלה אינה קוברת את ההמלצות. למסע הציבורי בעד הוזלת שכר לימוד היו שותפות כמעט כל סיעות הכנסת, מהאופוזיציה ומהקואליציה.

יו"ר אגודת הסטודנטים הארצית, ליאור שטרסברג, הביע סיפוק מההסכם המתגבש. לדבריו, בשל המצב הכלכלי הקשה, נאלצו השנה הסטודנטים להתגמש בשכר הלימוד. שטרסברג ציין כי לסטודנטים הובטח כי בשנה העוקבת יוזל שכר הלימוד, כפי שנקבע בהמלצות ועדת וינוגרד.

הסטודנטים התבקשו לסייע

בתוך כך מסרה היום אוניברסיטת תל אביב כי תגביר ותרחיב את מדיניות הבקרה והפיקוח על הקבלנים המעסיקים את עובדי הניקיון בתחומה. זאת, בעקבות פרסומים בתקשורת על העסקת קטינים בשכר הנמוך משכר המינימום במשק וללא תנאים סוציאליים.

אתמול נועד מנכ"ל אוניברסיטת תל אביב, פרופ' ניב אחיטוב, עם נציגי תנועת "סולידריות", הפועלת למען הטבת תנאיהם של עובדי הניקיון המועסקים באוניברסיטה.

פרופ' אחיטוב הבהיר לנציגי "סולידריות" נוכח בעיותיה התקציביות, לא תוכל הנהלת האוניברסיטה להעסיק את העובדים באופן ישיר. חברי התנועה התבקשו לסייע בפיקוח ואכיפת ההסכמים עם קבלני הניקיון באמצעות הקמת צוותי פיקוח משותפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully