וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים יחליטו אם להאריך את שעון הקיץ

פנחס וולף

12.2.2011 / 20:34

ועדת השרים לענייני חקיקה תדון מחר בהצעת חוק, לפיה שעון הקיץ יסתיים ב-1 בנובמבר ולא בערב יום הכיפורים. יוזם החוק, ניצן הורוביץ: "המהלך ייטיב עם כלל הציבור"

ועדת השרים לענייני חקיקה תדון מחר (ראשון) בהצעת "חוק שעון הקיץ", לאחר דחייה של מספר חודשים. לפי ההצעה, שיזם ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) וזכתה לחתימתם של 20 ח"כים נוספים ממפלגות שונות, שעון הקיץ יסתיים ב-1 בנובמבר, כפי שנהוג בעולם, ולא בערב יום כיפור. הצעת החוק תובא להצבעת חברי הכנסת ביום רביעי הקרוב, בקריאה טרומית.

לדברי הורוביץ, "הודעתו של שר הפנים אלי ישי על כוונתו להקים ועדת בדיקה לשעון הקיץ, אסור שתעכב את הצעת החוק. בכל מקרה ניתן לשנות את שעון הקיץ רק באמצעות חקיקה, ועל כן מסקנות הוועדה יהיו חלק מתהליך החקיקה. העברת הצעת החוק בקריאה טרומית השבוע תהיה מבחן לכוונות הממשלה בעניין".

"לתקן את העיוות"

לדברי הורוביץ, "מטרת החוק להשיג התאמה מרבית בין שעות הפעילות שלנו לשעות האור, וכך לחסוך בחשמל, לצמצם את תאונות הדרכים, ולזכות בעוד שעת אור אחר הצהריים. המעבר לשעון חורף בשיאו של הקיץ, עורר מחאה ציבורית עזה. כ-300 אלף איש חתמו על עצומה להארכת שעון הקיץ – והיא שוגרה אל שרי הממשלה".

"שעון קיץ ברוב ימות השנה הוא הדבר הנכון שייטיב עם כלל הציבור – ילדים ומבוגרים, נהגים והולכי רגל, חילונים ודתיים. הממשלה צריכה לשמוע את קריאות הציבור, ולשים קץ לאיוולת הזו שעולה לנו עשרות מיליוני שקלים ופוגעת בהרגלי החיים של כולנו".

נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, הביע תמיכה בהצעת החוק. במכתב לוועדת השרים הוא כתב כי, "זהו הצעד הראוי לתיקון עיוות כלכלי שאין לו אח ורע בעולם. בהערכה שמרנית, בחודשים בהם הופעל שעון הקיץ, כל שעת אור הביאה לחסכון בעלויות של כ- 500 אלף שקל. בשנה האחרונה, הפעלתו של שעון הקיץ חסכה משק כ- 90 מיליון שקלים כתוצאה מחסכון בעלויות הייצור, עלייה בפריון העבודה וגידול במכירות, וחסכון בהוצאות החשמל של משקי הבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully