וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: השלום עם מצרים - הבסיס ליציבות האזור

12.2.2011 / 18:41

ראש הממשלה בירך על הודעת צבא מצרים, לפיה יכובד הסכם השלום עם ישראל. לדבריו, "ההסכם הוא אבן יסוד ליציבות במזרח התיכון כולו". במקביל, ברק שוחח בטלפון עם מקבילו המצרי טנטאווי

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: דורון שטיין)

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך הערב (שבת) על הודעת המועצה הצבאית העליונה של מצרים, לפיה בכוונתה לכבד את הסכם השלום עם ישראל. בהודעה מטעמו של נתניהו נאמר: "אני מברך על הודעת צבא מצרים בדבר המשך כיבוד השלום עם ישראל. הסכם השלום רב השנים בין ישראל למצרים תרם רבות לשתי המדינות והוא אבן יסוד לשלום וליציבות במזרח התיכון כולו". במקביל, שר הביטחון אהוד ברק שוחח הערב בטלפון עם מקבילו המצרי מוחמד חוסיין טנטאווי, העומד בראש המועצה הצבאית העליונה השולטת במצרים מאז התפטרותו של הנשיא חוסני מובארק.

בנוסף, שר החוץ אביגדור ליברמן כינס הערב את בכירי משרד החוץ להערכת מצב בנוגע למצב במצרים. לדבריו, "ישראל לא מתערבת בענייניה הפנימיים של מצרים, וענייננו היחיד במתרחש שם הוא בכך שהיציבות תישמר והסכם השלום יכובד".

כיכר תחריר במצרים בוקר אחרי התפטרות מובארק. AP
מפגינים בכיכר תחריר/AP

בהודעה ששודרה בטלוויזיה המצרית מסר אחר הצהריים דובר הצבא כי המועצה הצבאית העליונה, הגוף השולט כעת במצרים, יכבד את ההסכמים הבינלאומים והאזוריים עליהם חתומה מצרים.

"הממשלה הנוכחית ונאמניה מתחייבים לנהל את ענייני המדינה עד לכינונה של ממשלה חדשה", הודיע דובר המועצה הצבאית העליונה. "הרפובליקה הערבית של מצרים מחויבת להתחייבויותיה הבינלאומיות ולהסכמים שלה". בהמשך דבריו קרא כאמור דובר המועצה לשתף פעולה עם המשטרה והבטיח: "אנחנו נצא מהתקופה הקשה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully