וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע מסמכי אל-ג'זירה: עריקאת התפטר מתפקידו

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.2.2011 / 16:10

ראש צוות המו"מ הפלסטיני סאיב עריקאת הודיע על התפטרותו מראשות מחלקת המשא ומתן ברשות הפלסטינית. במקביל, הודיעו ברשות על קיום בחירות עד ספטמבר, אך חמאס, השולט בעזה, מתנגד למהלך

על רקע פרסום מסמכי המשא ומתן הישראלי-פלסטיני ברשת אלג'זירה לפני כשבועיים, שהביכו קשות את ההנהגה הפלסטינית, החליט היום (שבת) ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני ד"ר סאיב עריקאת להתפטר מתפקידו כראש מחלקת המשא ומתן ברשות. נכון לשעה זו, לא ברור אם עריקאת ימשיך לכהן כחבר בצוות המשא ומתן הפלסטיני.

יצוין כי בנוסף לתפקידו כראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, מכהן עריקאת בשנים האחרונות כראש מחלקת המשא ומתן באש"פ. המחלקה אמונה על כתיבת מסמכי מדיניות בנושאי המשא ומתן השונים והעברתם לנושאים ונותנים הפלסטינים.

מזכיר הוועד הפועל של הרשות הפלסטינית, יאסר עבד רבו אמר כי עריקאת הגיש את התפטרותו ליושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן לאחר שהתברר שהמסמכים שפורסמו ברשת אל ג'זירה הודלפו ממחלקת המשא ומתן שבראשה הוא עומד.

לאחרונה אמר עריקאת כי הוחלט להקים ועדת חקירה כדי לבדוק מאין הודלפו המסמכים. "אם יוכח שהמסמכים הודלפו מתוך מחלקת המשא ומתן, אני אשא באחריות המלאה לכך", אמר עריקאת לפני שבוע. "זהו פשע שאני מוכן להיענש עליו לבדי אם יוכח שהמסמכים הודלפו מהמחלקה שלי".

"בחירות עד ספטמבר"

במקביל, ועל רקע המהפכה במצרים, אמר עבד רבו המכהן גם כסגנו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, כי שלטונות הרשות הפלסטינית יערכו בחירות לנשיאות הרשות ולמועצה המחוקקת שלה עוד לפני חודש ספטמבר השנה.

"ההנהגה הפלסטינית החליטה לערוך בחירות לנשיא ולמועצה המחוקקת לפני ספטמבר" אמר עבד רבו לעיתונאים. "ההנהגה קוראת לכל הצדדים להניח את חילוקי הדעות בצד", הוסיף, כשהוא פונה ככל הנראה להנהגת חמאס השולטת ברצועת עזה, אשר בינה לבין שלטונו של אבו מאזן בגדה המערבית יריבות מרה.

חמאס הבהיר כי הוא מתנגד למהלך: "חמאס לא ייטול חלק בבחירות הללו", אמר דובר התנועה, פאוזי ברהום. "לא ניתן לבחירות הללו לגיטימיות. לא נכיר בתוצאות הבחירות". הצהרות מסוג זה כבר נשמעו בעבר מצד ההנהגה הפלסטינית, אולם טורפדו על ידי חמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully