וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא מצרים: הסכם השלום עם ישראל יכובד

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.2.2011 / 15:13

המועצה הצבאית העליונה במצרים, הגוף השולט כעת במדינה, הודיעה כי כל ההסכמים הבינלאומיים יכובדו על ידי הממשל החדש. השר שטייניץ: מדובר בהודעה חיובית, שלום הוא גם אינטרס מצרי"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: עידן גוראל. קריינות: אביב אברמוביץ')

המועצה הצבאית העליונה במצרים פרסמה היום (שבת) מסר מרגיע, כיממה לאחר המהפכה שהושלמה כשנשיא המדינה חוסני מובארק הודיע על התפטרותו. בהודעה ששודרה בטלוויזיה מסר דובר בצבא כי המועצה הצבאית העליונה, הגוף השולט כעת במצרים, יכבד את ההסכמים הבינלאומים והאזוריים עליהם חתומה מצרים. נראה שבכוונת הצבא לאותת שהסכם השלום עם ישראל ייכובד.

"הממשלה הנוכחית ונאמניה מתחייבים לנהל את ענייני המדינה עד לכינונה של ממשלה חדשה", הודיע דובר המועצה הצבאית העליונה. "הרפובליקה הערבית של מצרים מחויבת להתחייבויותיה הבינלאומיות ולהסכמים שלה". בהמשך דבריו קרא כאמור דובר המועצה לשתף פעולה עם המשטרה והבטיח: "אנחנו נצא מהתקופה הקשה הזו".

יצויין כי בזמן שידור ההודעה, שידרה רשת CNN תמונות של כוחות ביטחון רבים שעושים את דרכם לכיכר תחריר בקהיר. הכוחות פינו רבים מהמחסומים בכיכר ותפסו עמדות בניסיון להשיב את הסדר למקום ולפנות את עיר האוהלים במרכזה.

השר יובל שטייניץ התייחס הערב להודעת צבא מצרים בראיון לערוץ 2 ואמר כי "זוהי הודעה חיובית. שלום הוא לא רק אינטרס ישראלי, אלא גם מצרי. אני מאד שמח בשל ההודעה הזאת".

חגיגות במצרים בעקבות התפטרות מובארק. רויטרס
חוגגים את הסתלקות מובארק/רויטרס

בתוך כך, הרשויות בשדות התעופה ברחבי מצרים קיבלו היום הנחיות לאסור על בכירי משטרו של נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק לצאת מהמדינה. רשת הטלוויזיה אל ערבייה דיווחה כי גורמי ביטחון העבירו לנמלי התעופה רשימה של בכירים שהאיסור חל עליהם. על פי הדיווח, אין לאפשר לבכירים לעלות על המטוס ללא אישור מהתובע הכללי המצרי או מפיקוד הצבא.

אט אט מופיעים סימנים נוספים של חזרה לשגרה במצרים, לאחר התפטרותו של מובארק. הרשויות במצרים הודיעו היום על קיצור שעות העוצר במדינה. מעתה יאכף העוצר רק מחצות ועד שש בבוקר, דווח בטלוויזיה המצרית. יצויין כי בפועל, העוצר ברחובות מצרים לא נאכף, אך לקיצור שעות עוצר משמעות סמלית.

כמו כן, דווח כי בורסת קהיר תיפתח מחדש למסחר ביום רביעי הקרוב. כזכור, שוק ההון המצרי עצר את פעילותו בסוף חודש ינואר עם פתיחת המהומות ברחובות.

גם תנועת האחים המוסלמים במצרים מתבוננת מקרוב בנעשה במצרים החדשה, והערב הצהירו חבריהכי היא אינה מעוניינת בשלטון במדינה. בתנועה אף שיבחו את מאמצי הצבא המצרי לפקח על העברת השלטון לידי האזרחים. "אנחנו לא מחפשים רווחים אישיים. לא נרוץ לנשיאות ולא ננסה להשיג רוב בפרלמנט. איננו רודפי סררה. אנו תומכים במדיניות המועצה הצבאית העליונה בדרכה להעביר את השלטון בדרכי שלום לממשלה אזרחית , בהתאם לרצון העם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully