וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השליט המצרי בפועל: "ביטחוניסט", מקורב לנשיא

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.2.2011 / 9:36

שר ההגנה, מוחמד חוסיין טנטאווי בן ה-76 הפך עם העברת השלטון למועצה הצבאית העליונה לשליטה בפועל של מצרים. הוא מונה לתפקיד השר בשנת 1991 ואף קיבל אות גבורה

התפטרותו של נשיא מצרים חוסני מובארק והעברת ענייני ניהול המדינה למועצה הצבאית העליונה מציבה, בפועל, בראש המדינה את מי שעומד בראש מועצה זו: שר ההגנה, מוחמד חוסיין טנטאווי. בשנים האחרונות עלה אמנם שמו של הגנרל טנטאווי כמועמד לרשת את מובארק בתפקידו כנשיא, אולם אף אחד לא העריך כי יעמוד בראש הפירמידה דווקא בנסיבות של מהפכה עממית שתוביל להתפטרות הנשיא ולהעברת הסמכויות לידי מפקדי הצבא.

טנטאווי אינו אדם צעיר: הוא כבר בן 76. הוא הפך לקצין בצבא מצרים בשנת 1956, שם שירת בחיל הרגלים. הוא השתתף בשלוש מלחמות נגד ישראל: מבצע קדש ב-56', מלחמת ששת הימים ב-67' ומלחמת יום הכיפורים ב-73' (המכונה בפי המצרים 'מלחמת אוקטובר' – נ.י). על תפקודו במלחמת יום הכיפורים קיבל אות גבורה. לאחר המלחמה המשיך טנטאווי להתקדם בסולם הדרגות ובין היתר שימש כנספח צבאי במספר מדינות, ביניהן פקיסטן ואפגניסטן.

בשנת 1991 התמנה לשר ההגנה ומאז הוא נחשב לדמות ה"ביטחוניסטית" הבולטת ביותר במצרים. הוא מחזיק בדרגה הגבוהה ביותר – "מושיר". הגם שהוא נחשב לאחד ממקורביו של מובארק, המפגינים לא מחו נגד מינויו של טנטאווי למי שינהל בתקופה הקרובה את ענייני המדינה. זאת משום שבמצרים מעניקים לו כבוד עצום בשל עברו הצבאי והוא נחשב שם לסמל לאומי. קשה להעריך אם טנטאווי רואה בעצמו כמועמד לכהן כנשיא בפועל של מצרים, וזאת בשל גילו המתקדם ובשל בריאות רופפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully