וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפטנים במצרים: "ההפיכה גרמה לנפילת החוקה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.2.2011 / 9:15

מומחים משפטיים במצרים מסבירים כי התפטרות מובארק והצלחת המהפכה העממית גרמה למעשה לנפילת החוקה המצרית. "כל ההחלטות שקיבל מובארק מבוטלות"

"המהפכה העממית הפילה את החוקה הקיימת", כך מסביר הבוקר (שבת) ד"ר עאטף בנא, מומחה למשפט חוקתי במצרים על ההשלכות של התפטרות הנשיא חוסני מובארק על הנעשה במדינה. בראיון לעיתון 'א-שרק אל-אווסט' אומר בנא שאפילו אם המועצה הצבאית העליונה, המנהלת כרגע את ענייניה של מצרים, תסכים לפעול על פי החוקה לתקופת-מה, "הסעיפים הנוגעים לקבלת השלטון ולאופן ניהול המדינה – מוקפאים".

חגיגות במצרים בעקבות התפטרות מובארק. רויטרס
"הסעיפים הנוגעים לקבלת השלטון ולאופן ניהול המדינה – מוקפאים". מצרים חוגגת/רויטרס

"כל ההחלטות שקיבל מובארק בטלות, אחת מהן היא מינויו של הסגן עומאר סלימאן. זאת משום שההחלטה הזו התקבלה על ידי משטר קודם שהופל על ידי מהפכה. על כן, ההחלטה נמצאת כעת בידי המועצה הצבאית העליונה. יש לה את הזכות לנקוט בצעדים לניהול המדינה". בנא העריך כי המועצה הצבאית העליונה לא תמנה לתפקידי מפתח אנשים המזוהים עם המשטר הקודם: "אם זה יקרה, זה יהיה לימים ספורים בלבד עד שהמועצה תכריז על תכניתה המלאה".

מומחה נוסף למשפט חוקתי מצרי, ד"ר ת'רוות בדווי, קרא לצבא להקים ועדה במהירות האפשרית "לגיבוש חוקה חדשה, שתיקח בחשבון את דרישות העם, את זכויותיו ואת חובותיו – על פי המהפכה". הוא הבהיר שהעברת השלטון לידי פיקוד הצבא "אינה מהפכה צבאית אלא מהפכה עממית שמקבלת סיוע מצד הצבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully