וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא מצרים בשלטון: "נגשים את דרישות העם"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.2.2011 / 0:02

לאחר התפטרות נשיא מצרים חוסני מובארק, הודיע הצבא כי יפעל לשינויים במדינה. "אנו מצדיעים לנשיא מובארק על שירותו למען העם, ועל כך שהעדיף את האינטרס הלאומי על פני האישי"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: עידן גוראל. קריינות: אביב אברמוביץ')

לאחר ההודעה הדרמטית אמש (שישי) על התפטרותו של נשיא מצרים חוסני מובארק והעברת סמכויותיו לידי הצבא, הוציא צבא מצרים הודעה מיוחדת מטעמו. "אנחנו, המועצה העליונה של הכוחות המזויינים, מוכנים להגשים את דרישות עמנו הגדול", אמר דובר הצבא. "אנו מצדיעים לשהידים הנופלים, שהקריבו עצמם למען החירות ולכל מי שהקריב עצמו מטעמם. אנו מצדיעים לנשיא מובארק על שירותו למען העם, ועל כך שהעדיף את האינטרס הלאומי על פני האישי", אמר הדובר שהתייחס גם לפעילותו של הצבא בממשל ואמר כי "אנו בוחנים את הצעדים שעלינו לנקוט כדי לממש את רצון העם. לא נהווה חלופה ללגיטימיות שמחפש העם המצרי".

מפגינים במצרים חוגגים את התפטרות מובארק. John Moore, GettyImages
"לא נהווה חלופה ללגיטימיות שמחפש העם המצרי". חגיגות שמחה בקהיר/GettyImages, John Moore

על פי דיווח ברשת אל ערביה, המועצה הצבאית העליונה במצרים, המשמשת בשלב זה כסמכות השלטונית במדינה בעקבות התפטרות מובארק, הודיעה הערב כי תפזר את שני בתי הפרלמנט, וכן תפטר את הממשלה. על פי הדיווח, בהודעת הצבא נמסר כי השלטון יישמר בשלב זה ע"י הצבא וכן ע"י בית המשפט החוקתי העליון במדינה.

במקביל, מקור בצבא מצרים מסר כי שר ההגנה, מוחמד טנטאווי, הוא שעומד בראש המועצה הצבאית העליונה שתפסה את מושכות השלטון במצרים, במקומו של הנשיא המתפטר, חוסני מובארק. בשעות הערב דווח כי טנטוואי אף הגיע לארמון הנשיאותי והוא עורך סיור במקום.

מהומות בכיכר תחריר, קהיר – פברואר 2011. נדב נויהוז
שר ההגנה, מוחמד טנטאווי, הוא שעומד בראש המועצה הצבאית העליונה שתפסה את מושכות השלטון במצרים/נדב נויהוז

עומאר סלימאן, הודיע אמש בטלוויזיה הממלכתית במצרים כי הנשיא חוסני מובארק התפטר מתפקידו והטיל על חברי המועצה הצבאית העליונה לנהל את ענייני המדינה. "בנסיבות עצובות אלו אני מודיע כי נשיא הרפובליקה מוחמד חוסני מובארק החליט להתפטר מתפקידו ולמנות את המועצה הצבאית העליונה לנהל את כל ענייני המדינה", אמר סלימאן.

בתגובה הריעו מיליוני המפגינים בכיכר תחריר וברחבי מצרים ושאגו משמחה. המפגינים הריעו, בכו מהתרגשות, נופפו בדגלי מצרים ושרו שירי ניצחון. המפגינים קראו: "מצרים חופשייה!" ו"העם הפיל את השלטון!".

(עדכון ראשון: 21:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully