וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן אליעזר: "אין לדעת כיצד ייראה המזרח התיכון"

ענת עובדיה וניר יהב

11.2.2011 / 20:26

בנימין בן אליעזר, חברו של הנשיא הפורש, מספר על שיחה שקיים עימו אמש, בו הביע מובארק דאגה מהאפשרות של התגברות האיסלאם הרדיקלי. "נוצר כדור שלג שלא ייפסח על אף מדינה ערבית"

"נותרנו עם הרבה שאלות", כך אמר הערב (שישי) בנימין (פואד) בן אליעזר, בתגובה להודעה ההיסטורית על התפטרותו של נשיא מצרים הפורש, חוסני מובארק, לאחר שלושה עשורים בשלטון.

בן אליעזר, הידוע כחבר קרוב של מובארק, סיפר בשיחה עם וואלה חדשות! כי דיבר עם הנשיא הפורש אמש והרגיש כי הוא לא מאמין שכך מסתיים שלטונו. "דיברתי איתו אתמול בצהריים ובשיחה הוא נשמע לי מצד אחד נחרץ בדעתו, חשבתי שהוא לא מתכוון לעזוב. אבל מצד שני הוא הבין שעידן השלטון שלו כבר מאחוריו", סיפר בן אליעזר. "הוא פשוט חיפש מוצא אחרון של כבוד. הוא לא האמין שאחרי כל כך הרבה שנים בהם הוא שירת את מצרים, זה יהיה אקורד הסיום שלו"

"היו לו בעיקר טענות קשות כלפי האמריקאים ועל כך שכולם משתמשים ב'חמשיר', לדבריו, של הדמוקרטיה", ציין בן אליעזר. "לטענתו, אף אחד בעולם הערבי לא יידע להתמודד עם דמוקרטיה, ולכן אף אחד לא מבין מה עומד להתרחש. נוצר כדור שלג שלא ייפסח על אף מדינה בעולם הערבי, מצפון אפריקה ועד המפרץ הפרסי והמזרח התיכון. אם מצרים הגדולה נפלה 'קורבן למזימות'".

איסלאם רדיקלי הרבה יותר

בן אליעזר סיפר כי מובארק חושש כעת שהעולם עומד לחזות באיסלאם רדיקלי הרבה יותר. "ישראל טועמת ממנו קצת כעת עם חיזבאללה בצפון ועם חמאס בדרום", אמר בן אליעזר, "אבל כשמדובר בכל המזרח התיכון זה כבר יהיה סיפור אחר".

"שלטון המעבר הזמני לא יתעסק עם שום דבר כזה, כי הוא ייאלץ להתמקד בהשלטת סדר כדי למנוע אנרכיה ובטיפול בבעיות הפנים", הבהיר בן אליעזר. "לכן בתקופה הקרובה לפחות אני לא מעריך שיהיה שינוי כלשהו. אבל לאחר שייבחר מנהיג חדש מצרי יהיו רק שאלות - מה יהיה אופי הפרלמנט, האם השלטון החדש יייכבד ויכיר בהסכם השלום עם ישראל ובהסכמים אחרים בכלל, את כל זאת אי אפשר לדעת כרגע, זה סימן שאלה גדול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully