וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חותמי "מכתב הקצינים": "הרמטכ"ל מכפיש אותנו"

עידו שטרנברג

5.2.2002 / 16:12

רא"ל מופז האשים את הקצינים בהמרדה וב"סדיקת חומת המגן של ישראל"; טען: תנועות פוליטיות עומדות מאחורי ההתארגנות; החותמים: אין לנו עניין להתייחס לטענות מופרכות

הרמטכ"ל, רב אלוף שאול מופז, טען היום כי חותמי "מכתב הקצינים", שהודיעו כי יסרבו לבצע שירות מילואים בשטחים, נתמכו על ידי תנועת השמאל "יש גבול" ותנועות פוליטיות אחרות. לדבריו, "תנועת הסרבנות הזו גורמת לסדקים בחומת המגן של ישראל בעיתוי הנוכחי". סמ"ר (מיל') עמית משיח, אחראי התקשורת מטעם החותמים, מסר בתגובה כי הטענות הן מופרכות.

בקול ישראל דווח כי מופז אמר בוועדה שבידי צה"ל הוכחות לפיהן כמה מן הקצינים שהיו בין יוזמי מכתב הקצינים עשו זאת ממניעים אידיאולוגיים-פוליטיים, ואמרו למפקדיהם כי הם רוצים להוציא את צה"ל מהשטחים. לפיכך, אמר, "זה יותר מאשר סרבנות - זו המרדה".

מופז הדגיש כי לקצינים ייערך בירור בחומרה, אך הוסיף כי אלה בין החותמים, שירצו לשוב ולשרת, יוכלו לעשות זאת אם יחזרו בהם מסרבנותם.

"שיקדיש הזמן לבחינת הטענות"

דובר החותמים אמר לוואלה! חדשות כי "אין לנו עניין לנהל פולמוס עם הרמטכ"ל בתקשורת, ואין לנו שום עניין להגיב על טענות מופרכות". "אמרנו בעבר ואנו חוזרים על כך: אנו גוף פרטי, אשר אינו משתייך או ממומן על ידי כל תנועה אחרת", הדגיש.

לדבריו, "מוטב היה אילו הרמטכ"ל היה מקדיש את אותו הזמן המוקדש לניסיונות סרק להכפיש אותנו, לעיסוק במהות הטענות הקשות אותן אנו מפנים כלפי הארגון בראשו הוא עומד".

משיח ציין כי מופז העלה את הטענה בדבר אפשרות לפיה תנועה פוליטית עומדת מאחורי ההתארגנות כבר במסיבת עיתונאים ביום שישי. "מאז הצטרפו אלינו עוד 70 איש", אמר.

לטענת משיח, "המערכת הצבאית בחרה להתמודד עם הטענות הקשות שאנו מפנים כלפיה באמצעות ניסיונות חוזרים לעשות לנו דה-לגיטימציה. זאת, תחת בחינת טענותינו על המעשים הלא לגיטימיים הנעשים מדי יום בשטחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully