וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוג התחתן בת"א בהפגנה נגד חוק ברית הזוגיות

11.2.2011 / 14:19

מארק ונטליה שטיין נישאו בחתונה אזרחית כחלק מהפגנה של מכון ירושלים לצדק, בהשתתפות 800 איש: "החוק מפלה ומשפיל"

אבי כהן

(צילום: אבי כהן. עריכת וידאו: יותם בן דוד)

מרק ונטליה לא יכלו לבקש מזג אוויר טוב יותר לקיים בו את חתונתם. אולם, בניגוד למרבית הזוגות הנישאים בישראל, הם לא בחרו אולם או גן, אלא התחתנו היום (שישי) בכיכר דיזינגוף בתל אביב כחלק מהפגנה נגד חוק ברית הזוגיות לחסרי דת.

לדברי המארגנים, כ-800 בני אדם הגיעו היום להפגנה שיזם מכון ירושלים לצדק, כחלק מהמאבק שהמכון מנהל לביטול ברית הזוגיות. שיא ההפגנה היתה חתונתם האזרחית של מארק שטיין, שדרן ב"רדיו 1" בשפה הרוסית, ובת זוגו נטליה, תיירת אוקראינית לא יהודיה. את טקס הנישואין ניהלו רון לוונטל ועו"ד כלב מאיירס ממכון ירושלים. בני הזוג החליפו טבעות ונדרים לצלילי השיר "אהבה" של דניאל סלומון, שהופיע בהפגנה.

"מדובר בחוק מפלה ומשפיל, שדורש מאזרחים נאמנים להצהיר על כך שהם לא יהודים אם הם רוצים להתחתן מחוץ למסגרת הרבנות", אמר עו"ד מאיירס בנאום שנשא בהפגנה. "זה חוק שנותן לרבנות זכות וטו להחליט למי מותר ולמי אסור להתחתן עם בחירת לבו או בחיר לבה".

אתמול הגיש עו"ד מאיירס עתירה לבג"ץ בדרישה לבטל את החוק, או לחילופין, להחיל אותו על כל האזרחים. זאת, משום שלטענתו מדובר בחוק מפלה ופוגעני. "הבג"ץ הוא רק תחנה אחת בדרך להשגת המטרה הסופית - נישואים אזרחיים במדינת ישראל", אמר היום עו"ד מאיירס. "הפרדת דת ומדינה היא תנאי הכרחי לקיום מדינה דמוקרטית וחופשית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully