וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות ההקלות: גל הפגנות נגד ההתייקרויות

11.2.2011 / 14:53

למרות הודעת נתניהו על סל ההקלות הכלכליות, הפגינו מאות בני אדם ב-47 צמתים ברחבי הארץ, במחאה על גל ההתייקרויות במשק. "ההקלות יהיו על חשבון החינוך והבריאות"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, דניאל בוק. עריכה: יותם בן-דוד)

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיווה אולי שהודעתו אתמול על שורת הקלות כלכליות תשקיט את המחאה הציבורית נגד גל ההתייקרויות במשק, אולם נראה שהתבדה. מאות בני אדם הפגינו היום (שישי) ב-47 צמתים ברחבי הארץ וקראו לבלימת מהלך הקיצוץ הרוחבי המתוכנן במשרדי הממשלה. המפגינים משתייכים לתנועות דרור ישראל, עמ"י, הסתדרות הנוער העובד והלומד' ארץ אחרת, המחנות העולים והמטה הסוציאל-דמוקרטי.

בתנועת "דרור ישראל", מיוזמי המאבק, טוענים שההקלות של נתניהו יבואו על חשבון תחומי החינוך והבריאות. "לא נאפשר קיצוץ רוחבי של 2% בחינוך, בבריאות וברווחה", נאמר בהודעת התנועה. "במקום המס על הדלק פשוט יהיו פחות מיטות בבתי החולים, במקום המס על המים יהיה פחות תקציב לחינוך ופחות תקציבים למשטר. הממשלה והאוצר מהתלים בציבור, הם מכניסים כסף לכיס אחד ומוציאים מהכיס השני, זאת בשעה שיש עודף תקציבי של 12 מיליארד שקלים".

אתמול בערב הודיעו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ על שורה של הקלות כלכליות. במסיבת עיתונאים שכינס במשרדו בקריה בתל אביב הודיע נתניהו על הפחתה במחיר הדלק, הפחת במחירי התחבורה הציבורית והורדת מחירי המים לצריכה ממוצעת.

הפגנה בירושלים נגד מדיניות הממשלה והאוצר, פברואר 2011. עומר מירון
הפגנה בירושלים נגד מדיניות הממשלה והאוצר, פברואר 2011/עומר מירון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully