וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי מפגינים מכתרים את ארמון הנשיאות בקהיר

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.2.2011 / 12:11

אלפי בני אדם מכתרים את ארמון הנשיאות בקהיר, בקריאה למובארק להתפטר. במקביל, צבא מצרים הודיע כי יפעל לבטל את חוקי החירום וקרא למפגינים לחזור לשגרת חייהם

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד)

מתיחות במצרים לאחר הודעת הנשיא חוסני מובארק על העברת חלק מסמכויותיו לסגנו עומאר סלימאן: אלפי מפגינים מכתרים היום (שישי) את ארמון הנשיאות בקהיר, וכוחות צבא מקיפים אותו בגדרות תיל מחשש להתפרצות מפגינים לתוכו. המפגינים הבטיחו כי בשעות הקרובות תתקיים במקום הפגנת ענק, בקריאה להסתלקותו של מובארק. בנוסף, כעשרת אלפים מפגגינים מכתרים את בניין הטלוויזיה בבירה המצרית.

במקביל, המועצה הצבאית העליונה של מצרים, בראשות שר ההגנה מוחמד חוסיין טנטאווי, הודיעה בצהריים כי תיישם את ביטול חוק החירום במדינה ותפעל לקיום בחירות "חופשיות" לנשיאות, לאור התיקונים בחוקה המצרית. "המועצה הצבאית העליונה החליטה ליישם את ביטול חוק החירום ברגע שהמצב הנוכחי (ההפגנות - נ.י) יסתיים ולהבטיח בחירות חופשיות לנשיאות בהתאם לתיקוני החוקה", נאמר בהודעה. "נפקח אחר יישום דרישות העם המצרי ואחר ביצוע הצעדים הנדרשים על מנת להעביר בצורה מסודרת ושקטה את השלטון". כמו כן, הבהירה המועצה כי לא תרדוף אחר "האנשים הנכבדים שהביעו התנגדות לשחיתות" וקראה למפגינים לחזור לבתיהם ולקיים חיי שגרה.

"קציני צבא ניסו לשכנע אותנו לעזוב את ארמון הנשיאות ולשוב לכיכר תחריר בטענה ששם בטוח יותר להפגין", אמר הבוקר אחד המפגינים לרשת "אל-ג'זירה". המפגינים קוראים לכוחות הצבא להתערב בנעשה במצרים "ולהביא לסילוקו של מובארק".

מפגינים מול ארמון הנשיא בקהיר, פברואר 2011. רויטרס
מפגינים מול ארמון הנשיאות בקהיר, היום/רויטרס

בנאומו אמש ביקש סגן הנשיא עומאר סלימאן מהמפגינים לשתף פעולה. סלימאן אמר: "אני קורא לכל האזרחים במצרים להביט לעבר העתיד על מנת שנהפוך לדמוקרטיה משגשגת. לא נאפשר לאף אחד לנקוט במדיניות שתוביל להרס והפחדה. אני קורא לצעירי מצרים המפגינים: צעירים גיבורים, אנא שובו לבתיכם ולעבודותיכם. אל תיגררו אחר הניסיונות להצית מלחמת אזרחים".

רשת אל-ג'זירה דיווחה כי כ-7,000 מפגינים הגיעו לאזור ארמונו של נשיא מצרים חוסני מובארק בקהיר, והם קוראים לו להתפטר מתפקידו. במקביל דיווחה רשת הטלווזיה 'אל-חורה' כי מובארק עצמו נמצא כרגע בשארם א-שייח' עם כמה מיועציו.

כ-1,500 מפגינים עשו את הלילה סמוך לארמון הנשיאותי, לפי דיווחי רשת CNN. זו הפעם הראשונה מאז תחילת המשבר במצרים בה הגיעו המפגינים לארמון הנשיאותי.

עדכון ראשון: 9:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully