וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטה ללוחמה בטרור: גובר האיום לפגיעה בישראלים בחו"ל

פנחס וולף

11.2.2011 / 8:04

על רקע ימי השנה לחיסולם של בכירי חיזבאללה עימאד מורנייה ועבאס מוסאווי, מזהיר המטה ללוחמה בטרור מפני פיגועים נגד ישראלים בחו"ל, בדגש על מצרים, טורקיה וגיאורגיה

המטה ללוחמה בטרור מזהיר, כי גובר האיום לפגיעה באזרחים ישראלים בחו"ל. זאת נוכח ימי השנה לחיסולם של בכירי חיזבאללה עימאד מורנייה ועבאס מוסאווי, אשר יצוינו בימים הקרובים. המטה פרסם הבוקר (שישי) אזהרת מסע, בדגש על מצרים, טורקיה, אזרבייג'ן, גיאורגיה, ארמניה, חוף השנהב, מאלי, מאוריטניה, וונצואלה. מהמטה נמסר כי מחשש לביצוע פיגועים נגד יעדים ישראליים ויהודיים בחו"ל, מומלץ לא להגיע בתקופה הקרובה למקומות בהם יש ריכוזי ישראלים. בנוסף, יש להישמע להנחיות גורמי הביטחון המקומיים.

אזהרת מסע ביום השנה למותם של בכירי חיזבאללה איננה דבר חריג בשנים האחרונות, אולם השנה אזהרת המסע ממוקדת, והיא מתייחסת למדינות ספציפיות. אזהרת המסע למצרים מתווספת לאזהרה הקיימת, על רקע המהומות והמצב הפוליטי המתוח במדינה. השבוע אמרו גורמים בירושלים כי השלטונות המצריים חיזקו אמנם את אחיזתם בסיני, אולם אזהרת המסע לחצי האי נותרה בעינה.

מחר יציינו בחיזבאללה שלוש שנים למותו של מי שהיה האיש מספר 2 בארגון, קצין המצבעים עימאד מורנייה. מורנייה נהרג מפיצוץ מכונית בדמשק, ובחיזבאללה מיהרו להאשים את ישראל בחיסול. ישראל הכחישה את הטענות האלה.

ביום רביעי יחול יום השנה ה-19 למותו של מנהיג ארגון חיזבאללה לשעבר, עבאס מוסאווי. מוסוואי חוסל מאש מסוקים בדרום לבנון, ובתקיפה נהרגו גם אשתו, בנו וארבעה בני אדם נוספים. בתגובה, ביצע ארגון ה"גי'האד האיסלמי" פיגוע בשגרירות ישראל בארגנטינה, בו נהרגו 29 בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully