וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפגינים בקהיר זועמים: "מובארק - הסתלק!"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.2.2011 / 0:07

מאות אלפי המפגינים הבינו שהנשיא מובארק לא מתפטר והגיבו בזעם. חלקם כל כך כעסו עד שקראו להוציאו להורג. קריאות נשמעו גם נגד סלימאן

למרות שנאומו של נשיא מצרים, חוסני מובארק, התקבל בשניות הראשונות לאחר שהסתיים בתשואות מצד המפגינים המצריים ברחבי כיכר תחריר, מאות האלפים הנמצאים במקום התעשתו די מהר והחלו לקרוא קריאות נגד מובארק. המפגינים הבינו שמובארק לא הודיע למעשה על התפטרות מתפקידו ולכן הגיבו בזעם. "תסתלק, תסתלק!", צעקו. חלקם כל כך כעסו עד שקראו להוציאו להורג.

המפגינים קראו קריאות גם נגד סגנו של מובארק, עומאר סלימאן, שקיבל הערב למעשה את סמכויותיו של מובארק. "העם רוצה להפיל את השלטון!", צעקו המפגינים והוסיפו: "יא סלימאן, יא סלימאן, תסתלק גם אתה!". מאות אלפי המפגינים בכיכר תחריר, שלפי דיווח ברשת אל-ג'זירה מספר עומד על כשלושה מיליון, אינם מתכוונים לשוב לבתיהם בקרוב.

מפגינים נגד חוסני מובארק בכיכר תחריר בקהיר. רויטרס
קראו גם לסלימאן ללכת/רויטרס

רשת אל-ג'זירה דיווחה כי אלפי מפגינים צועדים לעבר בניין הטלוויזיה והרדיו הנמצאים ליד כיכר תחריר בקהיר. במקביל קוראים מפגינים רבים ללכת לארמון הנשיא כדי למחות על נאומו של מובארק, בו לא הודיע על התפטרותו.

סגן הנשיא, עומאר סלימאן, נאם זמן קצר לאחר נאומו של מובארק. סלימאן פנה למפגינים ואמר: "אחרי שקיבלתי את הסמכויות מהנשיא לשמור על הביטחון והיציבות במצרים, להשיב את הביטחון למצרים ולהשיב את החיים לשגרה - אני מבקש מכולם להשתתף במאמץ להשיג מטרה זו".

לדברי סלימאן, "אני קורא לצעירי מצרים המפגינים - צעירים גיבורים, אנא שובו לבתיכם ולעבודותיכם. אל תיגררו אחר הניסיונות להצית מלחמת אזרחים".

מפגינים נגד חוסני מובארק בכיכר תחריר בקהיר. רויטרס
"לא להיגרר למלחמת אזרחים"/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully