וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלימאן למפגינים: "חזרו הביתה, הישגכם יישמר"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.2.2011 / 23:46

סגן נשיא מצרים דיבר דקות אחדות לאחר שמובארק הודיע כי יעביר לו חלק מסמכויותיו. סלימאן הבטיח לשמור על הישגי המפגינים, וביקש מהם: "שובו הביתה, אל תיגררו למלחמת אזרחים"

הפגנות בכיכר תחריר, 6-8/2/10. נדב נויהוז
"חזרו לעבודה"/נדב נויהוז

"אעשה הכל כדי לשמור על הישגי המפגינים", כך אמר הערב (חמישי) סגן נשיא מצרים עומאר סלימאן. סלימאן אמר את הדברים בעקבות הודעת נשיא מצרים חוסני מובארק על העברת חלק מסמכויותיו לידי סגנו.

"תנועת המפגינים הצליחה לחולל שינוי חשוב בדמוקרטיה", אמר סלימאן. "השינוי התחיל, קיבלנו את ההחלטות הדרושות, הקמנו ועדות ליישום החלטות אלו. מה שהודיע מובארק היום מדגיש מחדש את הרגש הלאומי שלו ואת נכונותו להיענות לדרישות הציבור. נאומו מוכיח שהוא מבין היטב את המצב הרגיש שבו אנו נמצאים. הוא הציב את האינטרסים של המדינה מעל הכל".

סלימאן דיבר על יעדי שלטונו ואמר: "קיבלתי את הסמכויות מהנשיא כדי לשמור על הביטחון והיציבות ולהשיב את החיים לשגרה. אני מבקש מכולם להשתתף במאמץ להשיג מטרה זו. אין לי ספק שהעם מסוגל להגן על האינטרסים של מצרים. התחלנו בדיאלוג וקבענו מפת דרכים למימוש כל הדרישות".

עומר סולימן ראש המודיעין המצרי אשר מונה לסגן הנשיא בעקבות המהומות, ינואר 2011. AP
"מובארק פעל למען האינטרס הלאומי". עומאר סלימאן/AP

סלימאן הדגיש את מחויבותו "לעשות הכל כדי להבטיח העברה מסודרת של השלטון על פי החוקה. אני מחויב לבצע את כל הצעדים שהתחייבתי להם במהלך הדיאלוג שקיימתי עם תנועות האופוזיציה. אעשה הכל כדי לשמור על הישגי הצעירים המפגינים ולשמור על החוק".

לבסוף, ביקש סלימאן מהמפגינים לשתף פעולה, ואמר: "אני קורא לכל האזרחים במצרים להביט לעבר העתיד על מנת שנהפוך לדמוקרטיה משגשגת. לא נאפשר לאף אחד לנקוט במדיניות שתוביל להרס והפחדה. אני קורא לצעירי מצרים המפגינים: צעירים גיבורים, אנא שובו לבתיכם ולעבודותיכם. אל תיגררו אחר הניסיונות להצית מלחמת אזרחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully