וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן אליעזר: "מובארק מחפש מוצא של כבוד"

פנחס וולף

10.2.2011 / 23:23

ח"כ בנימין בן אליעזר, ידידו של חוסני מובארק, שוחח עם הנשיא המצרי. בשיחה עם וואלה! חדשות אמר בן אליעזר כי "מובארק לא יעזוב בבריחה, גם אם יצטרך להיהרג על אדמת מצרים"

ח"כ בנימין בן אליעזר (העבודה), ידידו של נשיא מצרים חוסני מובארק, אמר הלילה (חמישי) לוואלה! חדשות, לאחר הודעתו של הדרמטית של מובארק, כי בשיחה שהוא קיים מוקדם יותר היום עם מובארק "ההתרשמות שלי היתה שבניגוד לכל התמונות שאני רואה במסך, הוא אדם חזק שבשנינות מנתח את המצב וקבע מה עלול להיות כתוצאה מנפילתה של מצרים".

לדברי בן אליעזר, "מובארק יודע מה הפנים החדשות במזה"ת. הוא הזכיר מה שקרה באירן ובעזה, והוא דיבר בצורה מאוד כואבת על כך שהמזה"ת הולך להיכנס לסדר חדש ושגורמים רדיקאליים הולכים להשתלט על האזור ולהפוך אותו לגיהנום. אבל הוא לא אמר 'אני קם ועוזב'".

בן אליעזר העריך כי "האיש מחפש מוצא של כבוד והוא לא יעזוב בבריחה, גם אם יצטרך להיהרג על אדמת מצרים, והוא ימשיך להיאבק עד שההמונים יוציאו אותו. מובארק הוא לא טיפש, הוא מבין שעידן מובארק מאחוריו אך הוא מחפש מוצא של כבוד".

בהתייחסו לעתיד היחסים עם ישראל אמר בן אליעזר: "אין הערכה ברורה של התרחיש שיקרה ביחסי ישראל-מצרים. יש המון שאלות", הוא מסביר. "מה יהיה בתקופת המעבר, מי ישלוט, איזה פרלמנט יהיה, מי יעמוד בראש מצרים ואיזה משטר יהיה. האם יכבדו את הסכמי השלום או שנכנסים לתקופה שמצרים תהיה גורם רדיקלי מאיים? אלו שאלות שאין לי עליהן תשובות".

בן אליעזר הביע דאגה למה שיכול לקרות, "משום שאין פה שום בשורה. אני רואה את הזעקות שקוראים לו לעוף ולצאת מפה, אני מוטרד מאוד משום שלדבר הזה יש השלכה מידית על ביטחונה של מדינת ישראל. אסור לשכוח שמי שינהיג את מצרים, יהיו לגביו הרבה תקוות שהוא יביא את הישועה ואי אפשר להביא ישועה ל- 80 מיליון איש ביום אחד ולא בשנה ולא בשנתיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully