וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות: "דברי נתניהו מעורפלים, נבחן אותם"

10.2.2011 / 21:47

בעקבות הודעת רה"מ על סל ההקלות הכלכליות אמרו בהסתדרות כי ייבחנו את הצעדים, ובשבת יקבלו החלטה על המשך המאבק. המטה למאבק במחירי הדלק: "זלזול באינטליגנציה"

למרות הודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו על סל ההקלות הכלכליות, איום השביתה הכללית במשק לא הוסר. ההסתדרות הודיעה הערב (חמישי) כי תבחן את הצעדים המוצעים, אך רק ביום שבת תתקבל החלטה אם להמשיך במאבק. מההסתדרות נמסר כי "דבריו של ראש הממשלה היו מעורפלים וישנם סימני שאלה רבים בקשר לצעדים שהציג. יו"ר ההסתדרות עופר עיני הנחה את הגורמים המקצועיים בהסתדרות לבחון את המשמעויות של הודעת ראש הממשלה. עיני יכנס בלשכתו התייעצות במוצאי שבת כדי לקבל החלטה על המשך המאבק".

יו"ר מרכז השלטון המקומי שלמה בוחבוט לא נשמע שבע רצון מההקלות. בוחבוט אמר כי "שוב אין פתרון למעמד הביניים. בדבריו המעורפלים של ראש הממשלה לא ניתן כל מענה למחירי המים. כולנו משלמים 35% מס על המים בשל תאגידי המים. כשראש הממשלה מדבר על 6% אבטלה הוא מוכיח את עומק הבעיה. אזרחי ישראל עובדים קשה מבוקר ועד לילה ולא מצליחים לגמור את החודש. לצערי, לא ניתן כל מענה לסוגיית הדיור, פצצה חברתית שכבר התפוצצה לנו בפרצוף, ובקרוב נראה פה ערי אוהלים".

ראש המטה האזרחי למאבק במחירי הדלק, זאב גראואר, נשמע נחרץ יותר כשהגיב להחלטה להפחית את מחיר הדלק ב-23 אגורות לליטר. מהמטה נמסר כי "זה לא מרצה אותנו. ראש הממשלה מזלזל באינטליגנציה של האזרחים. אנחנו ממשיכים במאבק ומצהירים על החרפת המחאה. ביום שלישי נקיים הפגנת ענק ברחבת מוזיאון תל אביב".

"לא מנהיגות, שבשבת"

מפלגת קדימה מיהרה לתקוף את הצעדים, וכינתה אותם "זגזוג". מקדימה נמרה כי "התקפלות סדרתית ומסרים סותרים המושפעים מכותרות ומאיומים הם סממנים להיעדר מנהיגות ואובדן דרך. היום נכתב פרק נוסף בתולדות הזגזוגים של נתניהו. בימים שבהם האזור מוכה בחוסר יציבות, הוכח הערב שמילה של נתניהו היא לא מילה ושהחלטתו מותאמת לאדם האחרון שיצא מחדרו. זו לא מנהיגות, זו שבשבת. לאזרחי ישראל אין על מי לסמוך בקרית הממשלה בירושלים".

גם יו"ר מרצ, ח"כ חיים אורון, תקף את נתניהו על הצעדים. לדבריו, "הפלא שנקרא 'תקציב דו שנתי' החזיק בדיוק 40 יום. העלאת שכר המינימום וביטול חלק מההתייקרויות הם צעדים ראויים אך מינוריים מדי. שום מהלך היסטורי ושום מצגות, הצגות, זגזגים ופליק פלאקים, לא יכסו על הכשלון הקונספטואלי לפיו נתניהו מעדיף להיטיב עם מתי מעט ולהרע עם כל השאר".

מי שבירך על ההקלות הכלכליות היה יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן (ליכוד). לדבריו, "חבילת ההקלות תאחד את סיעת הליכוד לחזית אחת. ההקלות יעשו טוב לכל אזרחי המדינה, למעט אלו שרוצים יותר בהורדת הממשלה מאשר בהורדת מחירי הדלק והמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully