וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה נחתמה בירידות: דלק ירדה על רקע עצירת ההנפקה

יעל פטר

10.2.2011 / 16:54

יום המסחר האחרון בשבוע בתל אביב נחתם בירידות. דלק ירדה ב-1.5% על רקע עצירת ההנפקה. מדד ת”א 25 ירד ב-0.8% ומדד ת”א 100 נחלש ב-1.2%

"בשבוע הקרוב יפורסם מדד המחירים לצרכן בישראל ובמקומות נוספים בעולם כמו ארה"ב, אנגליה ויפן. נושא האינפלציה הפך לנושא העיקרי בדיון של קובעי המדיניות, של המשקיעים ושל הציבור הרחב. בגללו קמות ונופלות ממשלות ומתעורר אי שקט במדינות רבות", אומר היום אלכס זבז'ינסקי, כלכלן ראשי בדש ברוקראז'.

"בפעם הראשונה בהיסטוריה, ההסתדרות מאיימת להשבית את המשק על רקע העלייה במחירים. על כן, פרסום שוטף של מדדי המחירים יעמוד במרכז ההתעניינות. מדד המחירים הקרוב צפוי להיות נמוך ואפילו שלילי, בשיעור של כ-0.1%.

למרות שאבסולוטית מדובר במדד נמוך - חשוב לזכור שבדרך כלל מדד המחירים של חודש ינואר הינו שלילי בשיעור של כ-0.5%, כך המדד הקרוב עדיין גבוה יחסית לעונתיות הרגילה שלו, ויושפע מהתייקרויות של מחירים שונים שמקורן בישראל, כולל יזומות על ידי הממשלה, ומבחוץ, כגון מחירי הסחורות", אומר זבז'ינסקי.

לדבריו, "התפתחויות בתחום האינפלציה, צפויות לגרום לבנק ישראל לזרז את תהליך עליית הריבית, שעד כה עלתה במתינות ובהדרגה. שוק אגרות החוב כבר נערך לקראת זה ומגלם עליה נדיבה יחסית בריבית של בנק ישראל בשנה הקרובה, אך העלייה בריבית צפויה להשפיע גם על שוק המניות, זאת מאחר שהיא מעלה את האטרקטיביות של השקעות אלטרנטיביות".

בגזרת המקרו המקומית, מדד מכון ציגלמן למצב המשק שפורסם אתמול מגלה כי במשק ממשיכה לשרור אופטימיות בקרב מנהלים אודות הצמיחה הצפוייה לתוצר בחצי השנה הקרובה. 46% מהמנהלים צופים צמיחה בתמ"ג בחצי השנה הקרובה, בעוד רק 3% מהם צופים כי התמ"ג ידעך.

מעבר לים, נחתמו בורסות וול סטריט אתמול במגמה מעורבת. דאו ג’ונס עלה זה היום השמיני ברציפות לאחר שנסגר בעלייה של 0.1% לרמה של 12,240 נקודות; מדד S&P 500 נסוג מרמתו הגבוהה ביותר מאז יוני 2008 וירד ב-0.3% לרמה של 1,320 נקודות; מדד נאסד"ק ירד ב-0.3% לרמה של 2,789 נקודות.

בזירת המניות, ענף חיפושי הגז הטבעי והנפט ממשיך לרתק אליו את צמרת הקהילה העסקית בישראל. יו"ר ישקר, המיליארדר הישראלי איתן ורטהיימר, מנהל משא ומתן מתקדם עם קבוצת דלק, הנמצאת בשליטת יצחק תשובה, לרכישת חלק מזכויותיה ברישיונות הקידוח לחופי ישראל.

מגזר חיפושי הגז והנפט, בהובלת השותפות בלוויתן - רציו, דלק קידוחים ואבנר - עשוי להמשיך ולרכז עניין לאחר שמניות השותפות רשמו אתמול ירידות חדות בעקבות שמועות לא מבוססות בשוק אודות אי הימצאות נפט בשכבות התחתונות של הקידוח. שלשום הוצג לראשונה לוח הזמנים של פיתוח מאגר לוויתן על פיו אמורות עבודות הפיתוח להסתיים בשנת 2016.

טבע ממשיכה לרכז עניין היום לאחר שאיבדה אתמול 0.8% במחזור המסחר הגבוה ביותר. זאת, על רקע התוצאות הרבעוניות המאכזבות שפירסמה שלשום, שגררו ירידות חדות במניה בשלישי - הן בתל אביב והן בנאסד"ק. עם זאת, הכריזה החברה אתמול על הצלחה בניסוי בשלב השלישי והמכריע ב-Qnaze, תרסיס תוך אפי לטיפול בנזלת אלרגית כרונית ונזלת אלרגית עונתית. לפי החברה, הניסוי בטיפול ב-Qnaze בחולי נזלת אלרגית כרונית השיג את כל מטרותיו העיקריות והמשניות.

ברם תעשיות דיווחה כי היא מנהלת משא ומתן למכירת 30% מהון המניות לחברת פוליכד מקיבוץ שפיים לפי שווי של 92 מיליון שקל לברם לאחר הכסף, כאשר שווי השוק שלה בבורסה עומד על כ-70 מיליון שקל. פוליכד מתמחה בייצור אריזות פלסטיק חד פעמיים לתעשיית המזון ואריזות פלסטיק לתעשיית הקוסמטיקה. עוד דיווחה ברם תעשיות כי 10 מיליון שקל מסכום התמורה ישמש לתשלום דיבידנד לבעלי המניות של החברה.

חודשיים בלבד לאחר שמונה לתפקיד יו"ר דירקטוריון קבוצת אפקון תעשיות, יסיים בועז צ'צ'יק את תפקידו. המנכ"ל לשעבר של חברת כרטיסי האשראי ויזה כ.א.ל לא צפוי להיות מובטל במשך תקופה ארוכה. אם לא יחולו הפתעות של הרגע האחרון, יצטרף צ'צ'יק לקבוצת דלק ככל הנראה כמנכ"ל חברת דלק בנלוקס, ויחליף את המנכ"ל הפורש ציון גינת. דלק בנלוקס, המצויה בשליטת דלק פטרוליום (80%) ודלק ישראל (80%), מרכזת את פעילות הדלקים של קבוצת דלק ברחבי צרפת, בלגיה, הולנד ולוקסמבורג.

חברת הנדל"ן חבס צפויה ליהנות מדיבידנד של 11.4 מיליון יורו (כ- 57 מיליון שקל) בגין התוצאות לשנת 2010 שתחלק קרן ריט (קרן השקעות בנדל"ן הנהנית מתנאי מיסוי מיוחדים) ההולנדית NSI לבעלי מניותיה, בהם חבס (20.8%) - כך עולה מהתוצאות הכספיות של חבס לשנה החולפת. ההכנסות השוטפות (נטו) מהשכרת נכסים של NSI הסתכמו ב-2010 בכ-88.7 מיליון יורו - ירידה של כ-1% לעומת 2009. הרווח הנקי של הקרן הסתכם ב-2010 ב-23.4 מיליון יורו לעומת הפסד של 14.6 מיליון יורו ב-2009.

רשות ניירות ערך עצרה היום הנפקה מתוכננת של 400 מיליון שקל לדלק ישראל מקבוצת דלק של יצחק תשובה (77%), וזאת עקב ראיון שנתן מנכ"ל החברה, אבי בן אסיאג, אמש לעיתון כלכלי. כללי הרשות מחייבים חברות הנסחרות בבורסה או עומדות להנפיק להעביר דיווחים או הצהרות בנוגע לחברה או להנפקה רק דרך הודעות מאיה. מסיבה זו, ככל הנראה, בחרה הרשות לעצור היום את ההנפקה. ההנפקה, שתוכננה להתבצע בעוד עשרה ימים, אמורה היתה להיערך בהובלתם של אקסלנס חיתום מקבוצת דלק, מנורה וכלל חיתום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully