וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל נפרד מהקריה: "צה"ל חזק מהנעשה סביבו"

יהושע בריינר

10.2.2011 / 17:00

4 ימים לפני שיפשוט את מדי צה"ל, קיים אשכנזי את ישיבות הערכת המצב האחרונות בניהולו. על מחליפו אמר: "אני בטוח שבני גנץ והמטכ"ל יבצעו את העבודה באופן נאמן"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק. עריכה: דורון שטיין)

הרמטכ"ל היוצא, רב-אלוף גבי אשכנזי, סיים היום (חמישי) בפועל את יומו האחרון בתפקיד בלשכתו בקריה בתל אביב. אשכנזי קיים כמדי יום חמישי ישיבת מו"ג (מבצעים וגיחות) ואת ישיבת הערכת המצב האחרונה בניהולו. בפרידה מהכתבים הצבאיים אמר אשכנזי כי "כשנכנסתי לתפקיד חשתי אחריות שאין למעלה ממנה וזכות גדולה וכך אני חש גם כיום. אני מברך על השקט היחסי שקיים בגבולות ושדרת הפיקוד הנוכחית מבינה את גודל האחריות ואת תפקידה על הגנת מדינת ישראל".

אשכנזי התייחס לטלטלות שזעזעו באחרונה את צה"ל ואמר כי "בימים אלה אני עסוק בסיוע לרמטכ"ל הבא בני גנץ, בהנחה שלא יהיו שינויים. צר לי על חלק מהאירועים שהיו לאחרונה והיה מוטב לו היו נחסכים מאיתנו, אך צה"ל חזק מהתהליכים סביבו. אני בטוח שבני, יחד עם המטכ"ל, יבצעו את העבודה באופן נאמן. גם אני כאזרח חש שהביטחון מונח בידיים מקצועיות. הייתה לי זכות לפקד על שדרת פיקוד יוצאת מן הכלל. חשוב לי להגיד תודה למפקדים ולחיילים שנמצאים בקסבה של שכם ובקסבה של חברון, בעזה ובגבול סיני, בחרמון ובגולן. פיקדון ביטחון המדינה נמצא בידיים אמונות ונחושות, שמאמינות בצדקת הדרך".

כשנשאל על תוכניותיו כשיחזור מחופשתו באיים הקריביים, השיב הרמטכ"ל היוצא כי "כל האופציות נמצאות על השולחן. ביום שני הבא צפוי אשכנזי להגיע עם הרמטכ"ל המיועד האלוף בני גנץ ללשכת ראש הממשלה בירושלים, שם יתקיים האירוע הרשמי שבו יוכרז על כניסתו של גנץ לתפקיד הרמטכ"ל ה-20 של צה"ל. מיד לאחר מכן יגיעו שני הקצינים לקריה, שם הם יתקבלו במשמר כבוד. בהמשך הם יעלו לקומה ה-14, שבה נמצאת לשכת הרמטכ"ל ויקיימו טקס קצר. בסיום הטקס יירד אשכנזי ויסקור את משמר הכבוד האחרון שייערך לכבודו ובסיומו ייצא עם רכבו בפעם האחרונה מבסיס הקריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully