וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן זוגו של הנרצח בבר נוער לא יגורש מהארץ

10.2.2011 / 15:55

משרד הפנים החליט להעניק לתומאס שמידט, בן זוגו של ניר כץ שנרצח בבר נוער, אשרת שהייה זמנית, עד שיוסדר עניינו. כך נקבע בעקבות פנייתו של ח"כ הורוביץ לשר הפנים ישי

משרד הפנים שינה את עמדתו, והחליט היום (חמישי) לא לגרש מהארץ את תומאס שמידט, בן זוגו של ניר כץ, שנרצח בפיגוע הירי בבר נוער בתל אביב לפני שנה וחצי. שמידט יזכה לאשרת שהייה זמנית, עד שיוסדר מעמדו.

עו"ד עודד פלר מהאגודה לזכויות האזרח בירך על עמדת השר והביע תקווה כי בהקדם האפשרי ייקבע מתווה להסדרת מעמדו האזרחי של תומאס בישראל באופן קבוע, על מנת שיוכל לחיות כאן עם משפחתו.

כזכור, שמידט נדרש לעזוב את הארץ עם פקיעת אשרת השהייה שלו. בתחילת השבוע הוא הגיע למשרד הפנים על מנת לחדש את האשרה, אך נאמר לו כי זה מכבר נשלחה אליו הודעה שעליו לעזוב את ישראל בתוך שבועיים. בקשתו להכיר בו כבן זוג של אזרח ישראלי נדחתה משום שכאמור, טרם הספיקו להסדיר את מעמדם כידועים בציבור.

כץ ושמידט חיו יחדיו במשך שנים כידועים בציבור, ותומאס הוכר כבן משפחה אצל משפחת כץ. השניים תכננו להשלים את הליכי הרישום שלהם ולהסדיר את מעמדו של תומאס בישראל.

אתמול פנה חבר הכנסת ניצן הורוביץ (מרצ) לשר הפנים, אלי ישי, בבקשה להעניק מעמד של תושב קבע לשמידט. בבקשתו כתב הורוביץ כי "זו מכה נוספת לאדם הזה שאיבד את בן זוגו, למשפחת כץ ששכלה את בנה, וגם לקהילה הגאה כולה שנגדה כוון הרצח. ישראל כמדינה דמוקרטית המקדשת את חיי האדם ואת ערכי הסובלנות והסולידריות, צריכה לאמץ לחיקה את תומאס שמידט, שהוא כבר ישראלי לכל דבר, וציבור כה גדול רוצה ומבקש שיחיה עמנו כאן".

גם הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות הצטרף לקריאתו של הורוביץ והודיע כי יעשה הכל בכדי למנוע את הגירוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully