וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה: הממשלה הגזימה

10.2.2011 / 14:03

הוועדה לתיאום וביצוע של ההסתדרות בהמלצת יו"ר ההסתדרות עופר עיני, הכריזה על סכסוך עבודה, לקראת השבתת המשק בעוד שבועיים במחאה על גל ההתייקרויות. עיני: "נאמר לממשלה - עד כאן"

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל)

הוועדה לתיאום וביצוע של ההסתדרות הכריזה היום (חמישי) על סכסוך עבודה במחאה על עליות המחירים במשק. ההכרזה מאפשרת ליו"ר ההסתדרות, עופר עיני, להכריז על שביתה כללית במשק בעוד כשבועיים אם הממשלה לא תיענה לדרישות מטה המאבק.

"אנו עדים לתופעה של עליית מחירים בדלק, במים, בלחם", אמר עיני. "לפני כחודש ימים חתמנו על הסכם קיבוצי עם המעסיקים לפיו שכר המינימום אמור לעלות מ-3,850 ל-4,300 שקלים לאוכלוסייה הכי חלשה במשק, כמיליון עובדים. שר האוצר מיד הודיע שהוא מתנגד. בעקבות האווירה הציבורית שהגיעו למסקנה שהממשלה הזו הגזימה. פנינו לראש הממשלה נתניהו וביקשנו ממנו שהממשלה תאמץ את הסכם שכר המינימום כדי להקל במעט על המצוקה. ביקשנו לבטל את עליית המסים בדלק, בפחם (שגורם לעלייה בחשמל. ב"ו). ביקשנו הורדה משמעותית למחיר המים, שעלו בעשרות אחוזים. ביקשנו לבטל את המע"מ על המים ולייצר פתרון לתאגידים".

"מקווה שהשכל הישר יגבר והרגש וההתחשבות יהיו חזקים"

יו"ר ההסתדרות הוסיף כי "בישיבה אתמול לא קיבלנו פתרונות לאף אחד מהסעיפים. בימים האחרונים פונים עשרות אלפי אזרחים, סטודנטים וצעירים שרוצים לומר לממשלה – עד כאן. אנחנו דורשים מהממשלה להקפיא ולבטל את כל עליות המסים ואת מחירי הדלק, הפחם והמים. אנחנו דורשים את הקפאת מחירי הלחם. אמליץ בדיון לוועדה לאשר את הסכסוך ולאפשר לנו לקיים הידברות ולהגיע להסכמה". בשלב זה כיוון עיני את דבריו לראש הממשלה ואמר: "זו לא זכותך זה חובתך, תקשיב לרחשי הציבור".

"בכוונתנו לצאת לפעולות מחאה בכל רחבי הארץ עד כדי עצרת גדולה בכיכר רבין. שותפים למאבק גם מעסיקים וראשי ערים בכל מדינת ישראל, אבל אני מקווה שהשכל הישר יגבר והרגש וההתחשבות יהיו חזקים מכל דבר אחר", הוסיף.

הערב יערוך ראש הממשלה מסיבת עיתונאים משלו, בה הוא צפוי להציג את חבילת ההקלות הכלכליות לציבור. לפי הערכות, יפרט נתניהו את ההחלטות שהתקבלו על ידיו בנוגע להתייקרות מחירי הלחם, המים והדלק ויציג מתווה שגיבש להורדת המחירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully