וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר יעלון: "שטחים תמורת שלום? זו אשליה"

פנחס וולף

10.2.2011 / 13:37

בשיחה עם תלמידי תיכון בירושלים אמר המשנה לראש הממשלה, משה יעלון, כי לישראל אין פרטנר לשלום, וכי התפיסה שאי-היציבות במזרח התיכון נובעת מהסכסוך הישראלי-פלסטיני היא "קשקוש"

"חיי אדם קדושים מאדמה. אני מת שיהיה שלום, במיוחד כמי שחווה מלחמות", כך אמר היום (חמישי) השר לעניינים אסטרטגים והמשנה לראש הממשלה, משה (בוגי) יעלון, במפגש עם תלמידי כיתה י"ב במרכז הישראלי למצוינות בחינוך בירושלים. עם זאת, הוסיף יעלון, כי "אני לא מאמין שיש לי שותף לפשרה טריטוריאלית. ברגע שהחברה הישראלית תשמע מנהיג פלסטיני שאומר אין יותר מלחמות ושפיכות דמים, עם ישראל יהיה מוכן לוויתורים טריטוריאליים. אילו אסד האב היה עושה זאת, זה מה שהיה קורה, אבל מהפלסטינים אנו מקבלים שטחים תמורת טילים ורקטות, לכן יש תזוזה בחברה הישראלית".

יעלון אמר כי מי שחושב שהפתרון טמון בפשרה טריטוריאלית, "חי באשליה": "משחר הציונות לא ראיתי ולא שמעתי הנהגה פלסטינית שמוכנה להכיר בזכותה של ישראל להתקיים כמדינת הלאום של העם היהודי. יש כאן עקביות. הפלסטינים פרטנרים רק לקבל שטחים, אך לא להגיע לשלום על בסיס שתי מדינות לשני עמים".

יעלון אמר עוד, כי "התפיסה שאי-היציבות במזרח התיכון נובעת מהסכסוך הישראלי-פלסטיני היא קשקוש. לומר זאת זה מופרך ומסוכן. אנו מוכנים לשבת מיד לשולחן בלי תנאים מוקדמים. רוצים שנדון בנושאי הליבה? לצורך כך יש להסכים גם בסוף התהליך להכיר במדינת הלאום של העם היהודי, שכל הסכם יהווה סוף לסכסוך וסוף לתביעות ולקבל מענה לצרכינו הביטחוניים. על כל אלו קיבלנו תשובה שלילית, ולכן אין פרטנר להסכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully