וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למי שייך צה"ל? לאף אחד או לכולנו?

יהושע בריינר

12.2.2011 / 9:55

סבב הפרידות של הרמטכ"ל היוצא, גבי אשכנזי, מאופיין במסר חד ובולט, ובכל הנאומים הקפיד לחזור על סיסמה קבועה: יש לנו צבא אחד, והוא לא שייך לאף אחד, אבל הוא גם שייך לכולנו

יח"צ - חד פעמי

(צילום: מאור שלום סוויסה, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

ביום שני הקרוב יסיים הרמטכ"ל ה-19 של מדינת ישראל, רב אלוף גבי אשכנזי, את תפקידו; ובשבועות האחרונים הוא נמצא בסבב פרידות אינטנסיבי מהפיקודים השונים וציבורים שונים עמם עבד בארבע שנות כהונתו. בכל אירוע, כמתבקש, הוא גם דואג להשאיר מסר ברור, שאותו ניתן להבין על רקע היריבות בין אשכנזי ושר הביטחון אהוד ברק, שתקף את התנהלותו של אשכנזי בשבועות האחרונים. המנטרה של אשכנזי, שהושמעה שוב ושוב בימים האחרונים: יש לנו צבא אחד והוא לא שייך לאף אחד אחד, הוא שייך לכולנו. אם פיספסתם, הנה לקט קצר.

בשבוע שעבר, רק דקות ספורות אחרי שברק סיפר בסבב ראיונות לתקשורת על בעיות "אתיות ונורמטיביות" של הרמטכ"ל, נאם אשכנזי בטקס פרידה מארגון נכי צה"ל בתל אביב ואמר: "יש לנו צה"ל אחד. והוא לא שייך לאף אחד, צה"ל שייך לכולנו". בנאום שנשא באירוע עם ראשי רשויות מקומיות בתל אביב השבוע הדגיש: "יש לנו בסוף צבא אחד, והוא לא שייך לאף מאיתנו, אבל בו זמנית הוא שייך לכולנו אז בואו נשמור עליו". ביום שני, נפרד אשכנזי מהנשיא שמעון פרס, בנוכחות פורום מטכ"ל, ושם הוא אמר: "כולנו מבינים שצה"ל הוא לא של אף אחד, אבל הוא של כולנו. כמה שעות אחר כך, בכנס הרצליה, הוא שינה במעט את הנוסח: "האנשים פועלים מתוך הבנה שהצבא לא שייך לאף אחד, אבל בו זמנית הוא שייך לכולנו. כך הם פועלים וכך ימשיכו לפעול בעתיד". אשכנזי לא ויתר על המילים הקבועות גם בפרידה מפיקוד הצפון: "יש לנו צבא אחד שלא שייך לאף אחד, אבל שייך לכולנו. חשוב לשמור עליו ככה".

עד ליום שני, אז אמור הרמטכ"ל הנכנס בני גנץ להיכנס לתפקידו, עוד צפוי אשכנזי לערוך עוד מספר טקסי פרידה. אם תשמעו ממנו עד אז צה"ל לא שייך לאף אחד, אל תופתעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully