וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרדימים זועמים: לא כל אחד יכול להרדים חולה

אריאל נוי

10.2.2011 / 13:18

חוזר של משרד הבריאות שמגדיר את התנאים לביצוע הרדמה על ידי רופא שאינו מרדים, הצליח לעורר את זעמם של הרופאים המרדימים. "משרד הבריאות נכשל בשליחותו להגן על הציבור"

הרופאים המרדימים זועמים: ראש מנהל הרפואה במשרד הבריאות, ד"ר חזי לוי הפיץ השבוע נוהל חדש למנהלי בתי החולים הכללים העוסק במתן הרדמה למבוגרים על ידי רופא שאינו מרדים. בחוזר נכתב, כי "המטרה היא להגדיר את התנאים לביצוע ההרדמה ללא מרדים למבוגרים ולהגדיר את ההכשרה הנדרשת מהצוות לביצוע ההרדמה לסוגיה".

יו"ר איגוד המרדימים, פרופ' עזריאל פרל, אמר לוואלה! חדשות כי "זו שערורייה. לדעתי משרד הבריאות נכשל בשליחותו להגן על הציבור שכן מתן תרופה מרדימה זה דבר מסוכן".

פרל שלח אמש מכתב לכל הרופאים מרדימים בו פירט את ההנחיות חדשות. במכתב, שהגיע לוואלה! חדשות, ציין כי "מעיון בהנחיות ניתן לראות כי משרד הבריאות לא קיבל דרישתנו לכלול בהנחיות אלה את איסור השימוש ב'פרופופול' על ידי רופאים שאינם מרדימים. כמו כן, המשרד לא קיבל הצעתנו לפיה הכשרת הרופאים תיעשה במסגרת קורס סדציה (הרדמה - א.נ.) ארצי באחריות רופאים מרדימים, אלא קבע שההכשרה תיקבע לפי הנחיות כל איגוד מקצועי בפני עצמו".

פרל סיפר עוד, כי לאחרונה השתתף ב"קורס סדציה" שנערך על ידי איגוד הגסטרואנטרולוגים בהשתתפות מספר מרדימים, במסגרתו ניתנה הדרכה קצרה על השימוש בחומר ההרדמה פרופופול. לדבריו, משך הקורס כולו היה כארבע שעות בלבד ובסופו ניתנו תעודות הסמכה לכ-400 רופאים ואחיות. "את המשמעות החמורה של התפתחות זו לגבי בטיחות הסדציה במדינת ישראל אין צורך להסביר. לחברי איגוד המרדימים הנני חוזר ומצהיר כי איגוד המרדימים איננו נותן הסכמתו ולבטח לא חסותו להנחיות אלה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully