וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ': קיצוץ רוחבי יפגע בציבור עוד יותר

10.2.2011 / 12:39

עוד לפני שהוצגו, כבר זוכות ההקלות הכלכליות של נתניהו לביקרות. ח"כ יחימוביץ': "גם בנק ישראל, גם ה-OECD וגם האוצר מבקשים לעצור את הרפורמה במס"

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לערוך הערב (חמישי) מסיבת עיתונאים בה הוא יציג את חבילת ההקלות הכלכליות לציבור. לפי הערכות, יפרט נתניהו את ההחלטות שהתקבלו על ידיו בנוגע להתייקרות מחירי הלחם, המים והדלק ויציג מתווה שגיבש להורדת המחירים.

עוד לפני שהוצגו, כבר יוצאים בכנסת נגד ההקלות. ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה), אמרה כי "קיצוץ רוחבי בשביל הוזלת הדלק יהיה שגיאה קשה והפגיעה בציבור תהא קשה עד יותר. התוצאה תהיה פגיעה בחינוך, ברווחה, בבריאות, במשטרה ובשלטון המקומי, אשר ממילא פועלים בתנאי חנק. יש רק דרך אחת כלכלית וצודקת: הקפאה של הרפורמה במס, שממילא מיטיבה רק עם מי שיש להם, מגדילה פערים, ופוגעת בהכנסות המדינה. בגלל הפגיעה בהכנסות מוטלים מיסים עקיפים לא צודקים כמו המס על הדלק, השוחקים את העניים ואת מעמד הביניים. גם בנק ישראל, גם ה OECD וגם בכירי האוצר מבקשים לעצור את הרפורמה במס, ומוטב לנתניהו שסוף סוף יקשיב להם".

לעומתה, שר התשתיות הלאומיות, עוזי לנדאו התייחס היום לנושא מחירי המים בישראל ואמר: "שמחתי לשמוע כי ראש הממשלה מתכוון לאמץ את גישתי וגישת ישראל ביתנו, לפיה יש לבטל את רכיב המע"מ בתעריפי המים והביוב. הצעות בנושא זה העלו חברת הכנסת פאינה קירשנבאום ואלכס מילר בתמיכתי: הצעת חוק בנושא זה הונחה לראשונה על שולחן הכנסת בינואר 2010, כאשר עלו התעריפים באופן חד ב-25%. הצעת החוק של "ישראל ביתנו" נדונה לראשונה בוועדת השרים לחקיקה ונדחתה. שר התיירות סטס מיסז'ניקוב הגיש ערער לוועדת השרים לחקיקה ביום ראשון האחרון, שנדחה אף הוא".

שכר המינימום יעלה במאות שקלים

במסגרת חבילת ההטבות שיציג, צפוי נתניהו לכלול את ביטול התוספת הנוכחית למס הבלו על הדלק וביטול תוספת נוספת המתוכננת ב-2012. כמו כן, על פי ההערכות יבוטל המע"מ על המים ושכר המינימום יעלה במאות שקלים כבר באפריל הקרוב. עוד צפוי נתניהו להרחיב את הקריטריונים למס הכנסה שלילי, ויודיע על מתן סבסוד ממשלתי של מוצרי היסוד ופיצוי מיוחד למעוטי יכולת שנפגעו מגל ההתייקרויות. כן יגדל הסבסוד לנסיעה בתחבורה ציבורית וידווח על השקעה של מאות מיליונים בתחבורה ציבורית.

כזכור, ההודעה על הצגת המתווה נועדה להיערך אתמול, אולם לאחר ששר האוצר אושפז בבית החולים לאחר שחש ברע, הודיע ראש הממשלה על דחיית מסיבת העיתונאים ביום וזו תיערך בשעות אחר הצהריים.

עם זאת, למרות המתווה המתגבש, מסרו אתמול בהסתדרות העובדים בתום פגישת ראשי מטה המאבק להורדת המחירים, כי ראש הממשלה לא הציג פעולות קונקרטיות לטיפול בנושא שכר המינימום והקלה על הגזירות. ההסתדרות הודיעה כי תכריז היום על סכסוך עבודה כללי במשק, אשר בסופו תוכל להשבית את המשק כולו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully