וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים בקבר יוסף: מקווים להחזיר נוכחות הצבא

פנחס וולף

10.2.2011 / 6:00

לאחר יותר מעשר שנות היעדרות, הגיעו שלושה משרי הממשלה לקבר יוסף שבשכם, לכבוד חניכתו המחודשת. בביקור קרא שר ההסברה להחזרת הנוכחות הצבאית הקבועה במקום

לראשונה מאז אירועי אוקטובר 2000 הגיעו שלושה שרים לחנוכת קבר יוסף המשופץ והמצבה שנבנתה מחדש, עשר שנים לאחר שנהרסה, נשרפה ונותצה על ידי פלסטיניים. כזכור, במבצע הנדסי מורכב ורגיש, לפני כחצי שנה הוקמה מחדש המצבה שעל קבר יוסף ע"י אנשי חברת הבניה "הר כביר" מאלון מורה, בשיתוף אגודת "שכם אחד", מועצה אזורית שומרון וצה"ל.

לאירוע הגיעו שר הרווחה והתקשורת משה כחלון, שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין, שר המדע דניאל הרשקוביץ, וראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה. אדלשטיין קרא להחזרת הנוכחות הצבאית הקבועה במקום. "אני מקווה שלא נצטרך לחזור לכאן עם שיירות בלילה, אלא שתחזור לקבר יוסף הנוכחות הצה"לית הקבועה ויחזרו לכאן לימוד התורה בקביעות", אמר. "כפי שזכינו לאחר 10 שנות הרס לראות את המקום בצורה משופרת וראויה, נזכה גם לראות במקום משפחות, תינוקות, ולימוד תורה בצורה חופשית וקבועה".

ביקור השרים  משה כחלון, יולי אדלשטיין ודניאל הרשקוביץ בקבר יוסף בשכם. אורי לנץ
ביקור השרים משה כחלון, יולי אדלשטיין ודניאל הרשקוביץ בקבר יוסף בשכם/אורי לנץ

בתום האירוע, אדלשטיין הסביר בשיחה עם וואלה! חדשות כי הוא מתכוון לפעול לנוכחות קבועה של צה"ל במקום, גם אם הדבר יהיה בניגוד לדעתו של שר הביטחון אהוד ברק. לדבריו, "אני מודע לבעייתיות של שר הביטחון בכל הנוגע לחיים תקינים ביו"ש, אך הוא אחד מהשרים והוא לא משקף את מדיניות הממשלה. אני מתכוון להתחיל לפעול בנושא".

ביקור השרים  משה כחלון, יולי אדלשטיין ודניאל הרשקוביץ בקבר יוסף בשכם. אורי לנץ
"בעזרת ה' נשאר פה לעוד הרבה הרבה שנים", הצהיר השר כחלון/אורי לנץ

גם הסכמי אוסלו תומכים לצדנו

הרשקוביץ גם התייחס להשבת החיים היהודיים התקינים לקבר יוסף. "גם לפי הסכמי אוסלו הקבר שייך למדינת ישראל", הסביר. "לצערנו נאלצנו לעוזבו לפני 10 שנים בימי האינתיפאדה, אבל ברוך ה' היום ואנחנו זוכים לחזור, המקום שופץ והשקט חזר לאזור ולשכם בזכות צה"ל ששולט באזור ביטחונית. חובה עלינו להחזיר את התפילות, הפעילות והנוכחות הקבועה לקבר יוסף". ואילו כחלון אמר: "כולנו יודעים מה התחולל פה בשנים האחרונות והרבה מאתנו התפללו ליום הזה, במיוחד אחרי שהאויבים שלנו השחיתו אותו ופגעו בו בצורה ברוטאלית בלי לחוס על המקום הקדוש הזה. אבל מסתבר שהעם היהודי וארץ ישראל, ארץ אבותינו, חזקים יותר מכל דבר אחר, והראיה שאנחנו פה מכל רחבי הארץ ובעזרת ה' נשאר פה לעוד הרבה הרבה שנים".


לדברי ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, "השמחה איננה שלמה כלל ועיקר והיא מהולה בהרבה עצב על הביזיון בן 10 השנים מאז הורה שר הביטחון אהוד ברק לנטוש את קבר יוסף. אני קורא לממשלת ישראל לתקן את המעוות, לקבל החלטה רשמית ולחזור ולחדש את ההתיישבות והשהייה היהודית בקבר יוסף, דבר שעוגן אפילו בהסכמי אוסלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully