וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת טירקל: גנץ מועמד ראוי לרמטכ"לות

פנחס וולף

10.2.2011 / 2:56

ועדת טירקל למינוי בכירים פרסמה את מסקנותיה בעניין מינויו של האלוף בני גנץ כרמטכ"ל ה-20 של צה"ל. לפי הודעת הוועדה: "שוכנענו כי גנץ הוא מועמד ראוי לתפקיד הרמטכ"ל"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: דניאל בוק, גדעון צנטנר. עריכה: גדי וינסטוק. קריינות: אביב אברמוביץ')

ועדת טירקל למינוי בכירים אישרה אמש (רביעי) את מועמדותו של האלוף בני גנץ לתפקיד הרמטכ"ל. הוועדה קבעה כי, "אלוף בני גנץ הוא מועמד ראוי מאוד לתפקיד ראש המטה הכללי של צבא הגנה לישראל וכי יהיה בכוחו לשאת על כתפיו את המשא הכבד של התפקיד".

הוועדה קבעה כי אין בהשגות שהוגשו כמו בפרשת מדחת יוסוף וביתו של גנץ, כדי להטיל דופי ולפסול את מינויו מבחינת טוהר המידות או מכל סיבה אחרת. "לפיכך, סומכת הוועדה את ידיה על מינויו של האלוף גנץ לתפקיד ראש המטה הכללי של צה"ל", נכתב בחוות הדעת של הוועדה.

כמו כן, קיבלה הוועדה את הסברם של שר הביטחון אהוד ברק ושל הרמטכ"ל גבי אשכנזי, לפיהם בפרשת הפקרת מדחת יוסוף בקבר יוסף בשנת 2000, גנץ לא היה הקצין הבכיר ביותר בשטח, משום שנכחו במקום גם אלוף ורמטכ"ל והאחריות רבצה עליהם. הוועדה גם דחתה את הטענות נגדו בנושא עבירת בנייה ופלישה לשטח ציבור. כעת, לאחר אישורה של הוועדה, יובא המינוי לאישור הממשלה בתחילת השבוע ובאם זו תאשר את המינוי, יערכו החילופים בינו לרמטכ"ל היוצא גבי אשכנזי ביום שני הקרוב.

הוועדה התכנסה בימים שלישי ורביעי ושמעה את עמדותיהם של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אהוד ברק, הרמטכל גבי אשכנזי וגנץ עצמו. במהלך דברי הרמטכ"ל, הוא החמיא לגנץ וכינה אותו "קצין וג'נטלמן". לדברי אשכנזי, גנץ "מוכשר ומנוסה ביותר מבחינת התפקידים שמילא, עבר לא מעט מבחנים ועמד בהם כראוי". ראש הממשלה אמר לוועדה כי, "האלוף גנץ ראוי מאוד לכהן כרמטכ"ל. הוא מנוסה מאוד, מילא תפקידי פיקוד בכירים ומגוונים והוא מקובל מאוד על צמרת הצבא". שר הביטחון הסביר שגנץ "משרה סביבו הרמוניה, תכונה שאין לזלזל בחשיבותה".

לאחר הופעתו של גנץ, הוועדה התרשמה "מאישיותו, מגילוי לבו ומן היושרה שהוא מקרין". בנוגע לעבירת הבנייה הוועדה קבעה כי, "בהתנהלותו של האלוף גנץ נפלו פגמים, אך אין בהם, לדעתנו ועל דעת היועמ"ש לממשלה, את מידת החומרה העלולה לפגוע בכשירותו של האלוף גנץ להתמנות כרמטכ"ל".

אלא שתלונות על גנץ לא חסרו ועוד לפני שחברי הוועדה הספיקו לחתום על חוות הדעת, התקבלה תלונה נגד הרמטכ"ל המיועד מאת קצין במילואים שטען כי גנץ פיקד על מפקדת זרוע היבשה בשנים שלפני מלחמת לבנון השניה וכי, "הכישלון מונח הרבה לפתחו של מז"י דאז". עם זאת, הוועדה קבעה כי, "אין בטענות הכלליות שבמכתב עניין לבירור על ידי הוועדה, ומכל מקום אין בהן כדי לשנות את התרשמותה ואת מסקנותיה".

המשנים ליועץ המשפטי לממשלה קבעו בחוות דעת כי הם הנחו את גנץ לפעול לאלתר להוצאת היתר בניה לתוספת הבניה בביתו, ובתוך כך לפעול למינהל על מנת לקבל את הסכמתו לבנייה אגב הוצאת דרישת תשלום כנדרש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully