וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל וצבא ארה"ב קיימו תרגיל ליירוט טילים

יהושע בריינר

9.2.2011 / 20:20

מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר סיים בהצלחה תרגיל בן ארבעה שבועות עם חטיבת הנ"מ של "יוקום" - הפיקוד האירופי של צבא ארה"ב, ומי שאמור לסייע לישראל בשעת חירום

חיילי מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר סיימו בשבוע שעבר תרגיל בן ארבעה שבועות עם חטיבת הנ"מ של "יוקום", הפיקוד האירופי של צבא ארה"ב. חטיבת הנ"מ של "יוקום" נחשבת לכוח ההתערבות שאמור להגיע לסייע לישראל בשעת חירום.

מדובר ב'תרגיל יבש' ללא הצבת אמצעי יירוט, ובמהלכו תרגלו שני הצבאות מספר תרחישים שונים, בהם ירי טילים ארוכי טווח על ישראל ממספר חזיתות. במסגרת התרגיל, אף נערכה סימולציה שכללה יירוט טילים שנורו על נקודות אסטרטגיות ומיושבות במרכז הארץ ובדרומה.

לדברי גורם בכיר במערך ההגנה האווירית בחיל האוויר, מדובר בתרגיל שיגרתי שתוכנן זמן רב מראש. לדבריו, התרגיל עבר בהצלחה רבה, ובסימולציה שנערכה הצליחו שני הצבאות ליירט טילים באחוזים גבוהים מאוד, ועמדו ביעדים שהוצבו לתרגיל.

בניגוד לתרגילים קודמים שנערכו עם צבא ארה"ב, התרגיל הנוכחי נערך ב"פרופיל נמוך". על התרגיל פיקד מפקד כוחות הנ"מ ביחד עם חטיבת הנ"מ של "יוקום". לפני כשנה הגיעו כוחות היירוט האמריקאיים ביחד עם אמצעי הלחימה, במסגרת תרגיל שיתוף הפעולה הקבוע. תרגיל דומה צפוי להיערך שוב ב-2012.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully