וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם ילדות בבני ברק רעבות, המדינה פשטה רגל"

מוטי לוי

9.2.2011 / 18:41

במגזר הדתי הביעו דאגה רבה נוכח העדויות שפורסמו בוואלה! חדשות מהן עולה תמונה עגומה של מצב העוני הקשה בעיר בני ברק. "ישראל החליטה להפוך ממדינת רווחה למדינת רווחים"

במגזר הדתי הביעו הערב (רביעי) דאגה רבה לנוכח העדויות שפורסמו בוואלה! חדשות על מצב העוני המחמיר בעיר בני ברק בעקבות עליית מחיריהם של מוצרי מזון בסיסיים.

הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, אמר בתגובה לפרסום כי "מובא בתלמוד כי עני חשוב כמת. אם הגענו למצב של ילדות מקבצות שאריות של לחם על מנת להשביע את רעבונן, הרי שהמדינה בפשיטת רגל". הרב מצגר הוסיף כי "אני בטוח שראשי המדינה ערים לכך ויתעשתו תיכף ומיד על מנת למנוע את החרפה הזאת. כשדיברו על דלק זה היה קשה אבל כשמדובר על לחם ומים זה בלתי נסבל".

שר הפנים אלי ישי התייחס אף הוא לדברים ואמר כי "זה בדיוק הדבר שמחייב לפעול". לדבריו, "הצעתי לראש הממשלה הבוקר לעשות כמו בקדנציה הקודמת כשהייתי שר התמ"ת: להוסיף סבסוד נוסף לקצבאות שמקבלות משפחות מרובות ילדים ומשפחות נזקקות כנגד עליית המחירים של הלחם, שיכסה עבורם את העלייה הזאת".

חבר הכנסת ישראל אייכלר (יהדות התורה) אמר כי "ישראל החליטה להפוך ממדינת רווחה למדינת רווחים". אייכלר הדגיש כי לא רק עליית המחירים משפיעה על העוני באוכלוסייה החרדית: "קיימת גזרה של תארים אקדמיים לכל תפקיד במגזר הציבורי או הפרטי, ואין הכרה בלימודים תורניים כהשכלה אקדמית, זה המקור של בעיות הפרנסה בציבור החרדי".

אברך המתגורר בבני ברק סיפר מוקדם יותר לוואלה! חדשות, כי במהלך הקניות שערך הבוקר בצרכנייה שבשכונתו הבחין בשתי ילדות עומדות ליד מכונת חיתוך הלחם ואוכלות את השאריות שנותרו בה. לדבריו, השתיים הן בנות משפחה בת שמונה ילדים אותה הוא מכיר מקרוב, אשר מתקשה להתמודד עם העלייה במחירי המזון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully