וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בבורסה נחתם בירידות: ת"א 25 איבד 0.7%

ואדים סבידרסקי

9.2.2011 / 17:21

המסחר בבורסת תל אביב ננעל בירידות שערים. ת"א 100 איבד 0.9% מערכו ונסגר ברמה של 1,219 נקודות. מדד מניות הבנקים סיים בירידה של 1.5% ומדד מניות הנדל"ן החסיר 1%

המסחר באחד העם נסגר בירידות שערים בהובלת סקטור הבנקים ובהתאם לירידות השערים שנרשמו באירופה. מניית טבע, שריכזה את מחזור המסחר הגבוה בבורסה, גררה את המדדים המובילים לירידות. מדד ת"א 25 ירד בסגירה ב-0.7% לרמה של 1,313 נקודות. מדד ת"א 100 איבד 0.9% מערכו ונסגר ברמה של 1,219 נקודות. מדד מניות הבנקים סיים בירידה של 1.5% ומדד מניות הנדל"ן החסיר 1%.

יחידות ההשתתפות של רציו רשמו עם סגירת המסחר ירידה של 9% במחיר של 62 אגורות. הירידות מחקו את עליות השערים של השבוע האחרון שהתבססו על שמועות בשוק על מציאת נפט במאגר לוויתן. אתמול הוצג לראשונה לוח הזמנים של פיתוח מאגר לוויתן על פיו אמורות עבודות הפיתוח להסתיים בשנת 2016. מניית ישראמקו איבדה אף היא היום 1.8%.

מניית טבע סגרה את יום המסחר בירידה של 0.8$ במחזור המסחר הגבוה בבורסה. זאת על רקע התוצאות הרבעוניות המאכזבות שפירסמה אתמול. המניה הדואלית פתחה אמש פער אורביטראז' בין ערכה הדולרי לשקלי לאחר שירדה בכ-5.4% במהלך מסחר בוול סטריט בהשוואה לירידה של 4.3% בלבד שנרשמה בתל אביב לפני כן.


המסחר בוול סטריט נחתם אמש בעליות שערים. על רקע הרגיעה בזירת המקרו, דיווחי החברות הנסחרות בארה"ב המשיכו לרכז עניין גם אתמול: מדד דאו ג’ונס עלה ב-0.6% ונסגר ברמה של 12,233 נקודות. מדד S&P500 התחזק ב-0.4% לרמה של 1,324 נקודות ונאסד"ק הוסיף 0.5% ל-2,797 נקודות. מחירן של איגרות החוב הממשלתיות ל-10 שנים המשיך לרדת והתשואה עליהן זינקה ל-3.73%.

בזירת המקרו האמריקאית לא צפויים להתפרסם היום נתונים מהותיים. הרגיעה בדיווחי המקרו תימשך עד מחר, כאשר יפורסם דיווח חוזי האבטלה החדשים השבועי.

"האינפלציה תמשיך לצמוח"

סטנלי פישר נגיד בנק ישראל, אמר אתמול בכנס הרצליה כי "האינפלציה בישראל גבוהה מיעד האינפלציה של הבנק, ואנו צופים כי תמשיך לצמוח בשל העליות במחירי הסחורות, ולכן העלנו את הריבית בספטמבר 2010 מ-1.75% ל-2%. מאז ועד לסוף אוקטובר, נרשמה עלייה חדה ברכישת המק"מים על ידי זרים - עלייה של כ-10% מהתמ"ג. רכישות אלה מפעילות לחץ כבד על שער השקל".

"יש מי שיאמרו כי זוהי אכן מלחמת מטבעות. אינני מסכים. לדעתי, ארה"ב מנסה להיחלץ מהמשבר, ולכן מורידה את הריבית, ואילו מדינות כמונו, שכבר יצאו מהמשבר, מנסות להגן על הצמיחה שלהן באמצעות מיתון זרימות ההון פנימה, בין היתר באמצעות התערבות בשוקי המט"ח. התערבות זו אינה אלגנטית, ויש לקוות כי לא נזדקק לה לזמן ממושך".

רשת שופרסל מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר פתחה הבוקר רשמית את עונת הדו"חות לשנת 2010 בישראל, מהם עולה כי מכירות החברה ברבעון האחרון של שנת 2010 עלו ב-1.6% לעומת הרבעון המקביל, עקב גידול בשטחי המסחר, והסתכמו ב-2.79 מיליארד שקל. שיפור בתנאי הסחר הוביל את החברה לגידול של 13.7% ברווח, שנבע מהפעילות השוטפת של החברה לעומת הרבעון המקביל לסך 149 מיליון שקל. בשורה התחתונה, דיווחה החברה על רווח נקי רבעוני של 89 מיליון שקל - 14.1% יותר בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

חברת הביופרמצבטיקה, קמהדע, נכנסת לתחום הסכרת ונערכת לקראת ניסוי קליני (שלב I/II) כהתוויה נוספת לתרופת הדגל שלה, ה-AAT בעירוי לטיפול בסכרת מסוג 1, המוכרת גם כסכרת נעורים (Diabetes type 1). הניסוי הצפוי להתחיל כבר במחצית הראשונה של שנת 2011 בישראל לאחר קבלת אישורים רגולטוריים נדרשים, ויכלול, בשלב הראשון, כ-20 חולים.

ביקורת שערכה מחלקת התאגידים ברשות ניירות ערך העלתה כי דירקטוריון נביעות נמנע מלקיים דיון בדבר כדאיות המשך ההתקשרות עם בעל השליטה, החברה המרכזית למשקאות. לכן, קובעים ברשות, "לא קיים הדירקטוריון את חובותיו על פי דין לפעול לטובת החברה".

חברת קומטאץ’, ספקית פתרונות האבטחה לאינטרנט הנסחרת בנאסד"ק ובאחד העם, מסכמת את שנת העסקים 2010 ומציגה הכנסות שנתיות של 18.2 מיליון דולר, גידול של 20% לעומת 2009 - מעל תחזית האנליסטים ל-17.6 מיליון דולר. בשורה התחתונה, דיווחה החברה על עלייה של 32% בהשוואה לאשתקד ברווח השנתי המתואם, לסך 5.4 מיליון דולר, בהתאם לתחזית בשוק. גם הרווח הנקי למניה עמד בתחזיות והסתכם בכ-22 סנט על הבסיס המתואם Non-GAAP.

דניה סיבוס, זרוע הבנייה והתשתית של חברת אפריקה ישראל (73%), תמכור 75% מאחזקותיה מנתיבי היובל לקרן תשתיות תמורת 200 מיליון שקל וברווח של 100 מיליון שקל לפני מסים. מחיר העסקה משקף לנתיבי היובל שווי של כ-266 מיליון שקל, הנמוך בעשרות אחוזים מהשווי שלפיו הוערך בעבר כי דניה תמכור את אחזקותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully