וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיני: "הצגנו דרישותינו לנתניהו, המאבק נמשך"

9.2.2011 / 17:16

יו"ר ההסתדרות אמר במסיבת עיתונאים בת"א כי רה"מ לא נענה לדרישותיו, ועל כן יוכרז מחר סכסוך עבודה. "לא קיבלנו שום תשובה לדרישות. אמרתי לראש הממשלה שהמאבק נמשך"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: דורון שטיין)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

על רקע הודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיה הוא מתכוון להציג סל הקלות כלכליות, כונסה הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים בבית ההסתדרות בתל אביב, שבה השתתפו יו"ר ההסתדרות עופר עיני, יו"ר מרכז השלטון המקומי שלמה בוחבוט, יו"ר התאחדות התעשיינים שרגא ברוש ויו"ר התאחדות הסטודנטים איציק שמולי. עיני אמר כי "היום בבוקר נפגשנו עם ראש הממשלה ושטחנו את דרישותינו. לצערי לא חלה שום התקדמות, ולכן נכריז מחר על סכסוך עבודה". במקרה של הכרזת סכסוך העבודה, תהיה ההסתדרות רשאית לפתוח בשביתה כללית במשק כעבור 14 ימים.

עיני הציג את דרישות ההסתדרות, הכוללות בין היתר העלאה של שכר המינימום ל-4,500 שקלים, ביטול המע"מ על המים, ביטול מיסוי הדלק, סבסוד הלחם, והקמת ועדה לבחינת הוזלת מחירי הדיור.

יו"ר ההסתדרות סיפר על הפגישה עם ראש הממשלה ואמר: "נתניה רוצה קיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה. לא קיבלנו אף תשובה ברורה לדרישותינו. אמרתי לנתניהו שמבחינתנו המאבק נמשך. הוועדה לתיאום וביצוע בהסתדרות תתכנס מחר כדי להכריז על סכסוך עבודה. אני מקווה שלא נגיע לשביתה. עד אישור סכסוך העבודה אנחנו נצא לסדרת פעולות מחאה בכל הארץ".

יו"ר מרכז השלטון המקומי שלמה בוחבוט, אמר במסיבת העיתונאים כי "נתניהו מפחיד את הציבור עם בעיות ביטחוניות, הבעיות עם מצרים והעתיד הלא ברור. מעמד הביניים רוסק. אמרתי לו שהפקידות הממשלתית מטעה אותו בנוגע לנתונים הנוגעים למחירי המים, וביקשתי ממנו שלא ייתן יד ל'יום הזעם' הישראלי. הצעתי לו לרדת לשטח ולדבר עם העם".

ימים אחרונים

הזדמנות אחרונה למבצע מאי בתמי4: חודשיים ראשונים חינם

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully