וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להעניק מעמד קבע לבן הזוג של הנרצח בבר נוער"

9.2.2011 / 14:30

ח"כ ניצן הורוביץ פנה לשר הפנים אלי ישי בבקשה להעניק מעמד קבע לבן זוגו של ניר כץ, שנרצח לפני שנה וחצי ב"בר נוער" בת"א. בבקשתו כתב כי "הוא ישראלי לכל דבר, עלינו לאמץ אותו"

חבר הכנסת ניצן הורוביץ (מרצ) פנה היום (רביעי) לשר הפנים אלי ישי בבקשה להעניק מעמד של תושב קבע לתומאס שמידט, בן זוגו של ניר כץ, אשר נרצח במתקפת הירי על ה"בר נוער" בתל אביב לפני כשנה וחצי. השניים חיו יחדיו במשך שנים כידועים בציבור, ותומאס הוכר כבן משפחה אצל משפחת כץ. השניים תכננו להשלים את הליכי הרישום שלהם ולהסדיר את מעמדו של תומאס בישראל. לאחרונה החליט משרד הפנים שלא להאריך את אשרת השהייה של שמידט, ודרש ממנו לעזוב את הארץ.

בבקשתו כותב הורוביץ כי "זו מכה נוספת לאדם הזה שאיבד את בן זוגו, למשפחת כץ ששכלה את בנה, וגם לקהילה הגאה כולה שנגדה כוון הרצח. ישראל כמדינה דמוקרטית המקדשת את חיי האדם ואת ערכי הסובלנות והסולידריות, צריכה לאמץ לחיקה את תומאס שמידט, שהוא כבר ישראלי לכל דבר, וציבור כה גדול רוצה ומבקש שיחיה עמנו כאן".

הורוביץ פנה לישי וכתב כי "יש בידך את האפשרות לגלות נדיבות וגדלות רוח, ולהיעתר לבקשה. שום נזק לא ייגרם למדינת ישראל אם אדם חיובי כל כך כתומאס שמידט, על רקע נסיבות כל כך קשות וחריגות, יישאר עמנו כאן. אם תאשר את בקשתו, תפגין בכך פתיחות והבנה".

הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות הצטרף לקריאתו של הורוביץ והודיע כי יעשה הכל בכדי למנוע את הגירוש. יונתן גר, מנכ"ל הבית הפתוח, אמר כי "אם את פשע השנאה בבר נוער ביצע אדם בודד, היום המדינה עצמה מבצעת פשע שנאה. לא ייתכן שבגלל היעדר הכרתה של המדינה בפיגוע כפעולת איבה, ובגלל אי-הכרתה בקשר בין בני-זוג מאותו המין, יגורש אדם שחי כאן מכח זוגיותו עם אזרח ישראלי, ואשר קשר את גורלו עם ישראל. הבית הפתוח פועל כעת מול ארגוני הקהילה הגאה בעולם על מנת להעלות את הנושא בהפגנות מול נציגויות ישראל בחו"ל. ישראל מדברת בכל הזדמנות על כמה היא פתוחה ביחס לקהילה הגאה, עכשיו ההזדמנות שלה לא לדבר, אלא לעשות".

תומאס שמידט נדרש לעזוב את הארץ עם פקיעת אשרת השהייה שלו. בתחילת השבוע הוא הגיע למשרד הפנים על מנת לחדש את האשרה, אך נאמר לו כי זה מכבר נשלחה אליו הודעה שעליו לעזוב את ישראל בתוך שבועיים. בקשתו להכיר בו כבן זוג של אזרח ישראלי נדחתה משום שכאמור, טרם הספיקו להסדיר את מעמדם כידועים בציבור.

במשרד הפנים סירבו להתייחס לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully