וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז: על ארה"ב לעצור הסיוע הצבאי למצרים

פנחס וולף

9.2.2011 / 12:30

ח"כ שאול מופז אמר בכנס הרצליה, כי על ארה"ב לעצור את הסיוע הצבאי למצרים, ולהמירו בסיוע אזרחי. הוא הוסיף כי "מוקדם להעריך את הנזק שגרמה התנהלות ארה"ב במשבר"

"על ארצות הברית לעצור מיידית את הסיוע הצבאי למצרים" – כך אמר הבוקר (רביעי) יו"ר ועדת החוץ והביטחון, חבר הכנסת שאול מופז, בנאום בכנס הרצליה. לדבריו, "המדיניות האמריקנית באזור נתפסת כחלשה מאי פעם וכבלתי רלבנטית, ומוקדם להעריך את היקף הנזק שנגרם מהתנהלותם מול המשבר במצרים".

מופז אמר כי הוא "קורא לארה"ב לעצור באופן מיידי את הסיוע הצבאי למצרים ולמדינות אחרות באזורנו ולהמיר אותו ללא תנאי לסיוע אזרחי ממשי. הפסקת הסיוע הצבאי והתניית המשך הסיוע בשיפור איכות החיים של אזרחי המדינות המתונות שבאזורנו יחזק את הצורך בהגעה להסדר".

מופז תקף את התנהלות ארה"ב מול המשבר במצרים ואמר: "מדובר בתקלה חמורה ביותר, ואת היקף נזקיה עדיין מוקדם לשפוט. ישראל זקוקה לתמיכה אמריקנית בלתי מסויגת על מנת שתוכל ללכת להסדר עמוק ואמיץ של שלום".

מופז קרא להערכה מחדש של המחויבות האמריקאית לישראל ואמר: "ישראל צריכה לבחון את הנכונות האמיתית של הממשל לעמוד בהתחייבויות מדיניות שניתנו לממשלות ישראל, ואת מידת הכנות לממש את המחויבויות שהושגו בדיאלוג האסטרטגי בין שתי המדינות". לדבריו, "גם ארה"ב תהיה חייבת להגדיר בצורה ברורה, לא מגומגמת ולא מתחסדת, את יחסה לבנות בריתה באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully