וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים שלום עם הפלסטינים? פרה פרה

יהושע בריינר

9.2.2011 / 11:17

עגלת המו"מ אולי עמוק בבוץ, אבל שיתוף הפעולה החקלאי עם הפלסטינים דוהר קדימה: ראשי משרד החקלאות הפלסטיני יבקרו היום בארץ כדי ללמוד שיטות לסימון בקר, שיאפשרו את שיווקו בארץ

המשא ומתן המדיני אולי תקוע, אבל שיתוף הפעולה החקלאי עם הפלסטינים משגשג: ראשי משרד החקלאות הפלסטיני יגיעו היום (רביעי) להשתלמות מקצועית בישראל, שמטרתה לסייע לפלסטינים לסמן את עשרות אלפי הפרות, הכבשים והעיזים ברחבי הגדה המערבית.

בין היתר מתכוונים במנהל האזרחי לערוך לראשי ענף החקלאות ברשות סיור ברפת שבקיבוץ עין חרוד, וביקור בבית מטבחיים בבית שאן. מטרת הסיורים היא הגברת המודעות בקרב הפלסטינים לצורך בסימון בעלי החיים, בין היתר על מנת שיהיה ניתן לשווק מוצרים חקלאיים לישראל.

על פי ההערכות במנהל האזרחי, כיום ישנם ברשות כ-30,000 ראשי בקר ולמעלה ממיליון כבשים ועיזים. קרוב ל-20% מהפלסטינים מועסקים במקצועות החקלאות, כשבישראל מדובר על אחוזים בודדים בלבד. "המטרה היא לתת לכל ראש בקר ולכל בעל חי תעודת זהות, על מנת שיידעו למי הוא שייך ואילו חיסונים עבר", מספר קצין המטה לענייני חקלאות במנהל, סמיר מועדי. "הדברים האלה לא קיימים ברשות, והדבר מונע את שיווק המוצרים של הפלסטינים בישראל ובמדינות נוספות".

לדברי מועדי, החקלאים הישראלים והפלסטינים מוצאים את עצמם לא אחת נאבקים יחד נגד חיידקים שונים, מה שמגביר את שיתוף הפעולה בין הצדדים. "בתחום החקלאות יש לשני הצדדים אינטרס הדדי", הוא אומר. "אנו עושים הפרדה מהבעיות האחרות שיש בין ישראל לפלסטינים ומשתדלים כמה שיותר לסייע להם, שכן הדבר יכול רק לסייע לכלכלה בגדה המערבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully