וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו החליט לדחות את ההודעה על ההקלות למחר

9.2.2011 / 12:45

על רקע המחאה הציבורית, צפוי רה"מ נתניהו להודיע מחר על חבילת הטבות כלכליות. מסיבת העיתונאים בנושא אמורה היתה להתקיים הערב, אך נדחתה בשל אשפוז שטייניץ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביקר היום (רביעי) את שר האוצר יובל שטייניץ בבית החולים הדסה עין כרם. השניים סיכמו כי לנוכח אשפוזו של שר האוצר, מסיבת העיתונאים בנושא חבילת ההקלות לציבור תידחה למחר.

במסיבת העיתונאים צפוי נתניהו לפרט את ההחלטות שיתקבלו במהלך היום בנוגע להתייקרות מחירי הלחם, המים והדלק. על פי ההערכות, נתניהו יציג מתווה שגיבש להורדת המחירים.

עם זאת, הפגישה שערכו הבוקר ראשי המאבק בעליות המחירים במוצרי היסוד עם נתניהו הסתיימה ללא תוצאות, כך נמסר מהסתדרות העובדים. לדברי ההסתדרות, ראש הממשלה שמע ראשי מטה המאבק, אך לא הציג פעולות קונקרטיות לטיפול בנושא שכר המינימום והקלה על הגזירות.

עקב כך, יתכנס בשעות אחר הצהריים מטה המאבק בראשות יו"ר ההסתדרות עופר עיני, יו"ר התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש ויו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, יחד עם נציג הסטודנטים איציק שמולי, להחלטה על המשך הפעולות.

"לכל החלטה יהיה מחיר"

נתניהו צפוי להציג חבילת הטבות שתכלול את ביטול התוספת הנוכחית למס הבלו על הדלק וביטול תוספת נוספת המתוכננת ב-2012. כמו כן, על פי ההערכות יבוטל המע"מ על המים, שכר המינימום יעלה במאות שקלים כבר באפריל הקרוב ויורחבו הקריטריונים למס הכנסה שלילי, ינתן סבסוד ממשלתי של מוצרי היסוד ופיצוי מיוחד למעוטי יכולת שנפגעו מגל ההתייקרויות. כן יגדל הסבסוד לנסיעה בתחבורה ציבורית וידווח על השקעה של מאות מיליונים בתחבורה ציבורית.

אמש, אמרו מקורבי נתניהו לוואלה! חדשות כי "ראש הממשלה יקבל החלטה שתהיה אחראית ותכלול מרכיבים שיעזרו למעמד הביניים ולשכבות החלשות. ראש הממשלה קשוב ומודע לקשיים של הציבור נוכח עליית מחירי הסחורות בעולם, אך יקבל החלטה אחראית ושקולה ולא החלטה שתכניס את המשק לסחרור כלכלי. חשוב לציין שלכל החלטה יהיה מחיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully