וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחרור לחץ? סוריה חידשה הגישה לפייסבוק וטוויטר

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

9.2.2011 / 9:42

ממשלת סוריה הודיעה כי תפסיק לחסום את הגישה לאתרי האינטרנט של פייסבוק וטוויטר ואת אתר שיתוף הווידאו יוטיוב, ככל הנראה מחשש להתפשטות המהומות ממצרים וטוניסיה

לראשונה מזה ארבע שנים הפסיקה סוריה לחסום את הגישה לאתרי האינטרנט של פייסבוק, טוויטר ויו-טיוב – ככל הנראה בשל החשש שהפגנות המחאה שמטלטלות את העולם הערבי יגיעו גם לדמשק. ב-2007 חסמו השלטונות בסוריה את הגישה לפייסבוק משום שסיפק כר נוח לביקורת על המשטר ולארגון הפגנות מחאה.

היומון הלונדוני "א-שרק אל-אווסט" דיווח הבוקר (רביעי) כי ממשלת סוריה נענתה לדרישה להסיר את החסימה מפייסבוק ומטוויטר לאחר שהבינה כי אתרים אלו "יכולים להוות זירה למאבק-נגד בקריאות להפגין ולמחות נגד המשטר".

בשבועות האחרונים נפתח עמוד בפייסבוק שנוהל על ידי פעילים מחו"ל ושקראו לאזרחים הסורים לצאת ולהפגין ביום שישי שעבר נגד משטרו של אסד. אך חסימת פייסבוק, בד בבד עם חשש האזרחים מהשלטונות ועם האדישות היחסית שלהם, לא הוציאה ולו סורי אחד להפגנות ברחוב. למרות זאת, עיתון כוויתי דיווח ביום שישי כי מחשש להתפרצות הפגנות מחאה נגד שלטונו, זימן אסד אלפי לוחמי חיזבאללה שיגנו על מוסדות השלטון ועל אתרים רגישים.

מאז שפרצו ההפגנות נגד המשטרים בטוניסיה ומצרים החל אסד בקידום רפורמות בארצו, ככל הנראה מחשש להפלת שלטונו. לאחר שלפני כשלושה שבועות הורה על הגדלה משמעותית של הסובסידיות לדלק, בשיעור עצום של 70%, ועל השקעה של 14 מיליארד דולר בפיתוח במהלך חמש השנים הקרובות, שלשום דווח כי סוריה מתכוונת להעניק סיוע בסך רבע מיליארד דולר למשפחות מתחת לקו העוני.

בראיון שהעניק לעיתון וול סטריט ג'ורנל לפני כשבוע וחצי הבהיר אסד כי הוא אינו חושש מהפיכה בארצו: "אנחנו ומדינות ערב האחרות – איננו עותק מדויק זו של האחרת. סוריה יציבה. למה? בגלל שאנחנו קשובים לרצונות הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully