וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבוקר: יתחדשו ההתייעצויות על עליות המחירים

9.2.2011 / 6:30

גל ההתייקרויות במשק ממשיך לעמוד בראש סדר היום: רה"מ ימשיך בהתייעצות עם בכירי המשק, שר האוצר שחש ברע בלילה ייעדר. הכנסת תדון בהצעה לסדר שיזם ח"כ הרצוג

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ימשיך היום (רביעי) בהתייעצויות אותן החל אמש בנושא גל ההתייקרויות במשק ויבחן פתרונות אפשריים לסוגיה. בהתייעצויות צפויים להשתתף מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי, יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ונשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש. שר האוצר, יובל שטייניץ, שאמור היה להשתתף בדיונים, חש הלילה ברע, ופונה לבית חולים הדסה עין-כרם בירושלים לצורך בדיקות. הוא יישאר בבית החולים לצורך השגחה, ועקב כך לא צפוי להשתתף בדיון.

בין ההטבות אשר יעלו על הפרק בדיונים, יהיו הורדת המס על הדלק עד לשיעור של 40 אגורות, ביטול המע"מ על המים והגדלת הסבסוד לנסיעה בתחבורה ציבורית. בנוסף, תישקל העלאת שכר המינימום במאות שקלים כבר באפריל והרחבת הקריטריונים למס הכנסה שלילי.

אמש, אמרו מקורבי ראש הממשלה לוואלה! חדשות כי "ראש הממשלה יקבל החלטה שתהיה אחראית ותכלול מרכיבים שיעזרו למעמד הביניים ולשכבות החלשות. ראש הממשלה קשוב ומודע לקשיים של הציבור נוכח עליית מחירי הסחורות בעולם, אך יקבל החלטה אחראית ושקולה ולא החלטה שתכניס את המשק לסחרור כלכלי. חשוב לציין שלכל החלטה יהיה מחיר".

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, מגיע לפגישה עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בנושא עליית מחירי המים, פברואר 2011. מגד גוזני
יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, מגיע לפגישה עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בנושא עליית מחירי המים, פברואר 2011/מגד גוזני
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"רק אם נוריד מחירים - הממשלה תשרוד"

בתוך כך, מליאת הכנסת תדון היום בהצעה דחופה לסדר בעקבות גל ההתייקרויות, אותה הגיש שר הרווחה לשעבר, ח"כ יצחק הרצוג (העבודה). הרצוג מתח ביקורת נוקבת על הממשלה ואמר כי "הממשלה ממשיכה להפגין אטימות חברתית בלתי נסבלת. הציבור הישראלי לא יעבור על זה בשתיקה. בקרוב יגיע יום הכיפורים החברתי של הממשלה בקלפי".

גם בקרב מפלגת השלטון גוברים הקולות המתנגדים למדיניות הכלכלית שמוביל משרד האוצר. בכנס פעילי ליכוד שנערך אמש, התייחס שר התחבורה, ישראל כץ, לסוגיה. "צריך לתקן את מחירי הדלק, אם נתקן אותם היום נוכל להשלים את הכהונה של הממשלה. כשר התחבורה של מדינת ישראל אני אומר לכם: מחירי הדלק האלה הם דבר לא סביר ולא נכון", אמר.

דבריו של כץ זכו לביקורת צוננת מצד לשכת שר האוצר, משם נמסר כי "אם כץ רוצה להפחית את מחיר הדלק – מוטב שיציע לעשות זאת מתקציב משרדו, על מנת שלא לפרוץ את מסגרת התקציב. ראוי לציין כי תקציב משרד התחבורה גדל בשיעור משמעותי משאר תקציבי הממשלה בתקציב האחרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully