וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר משיב לכץ: שיסבסד הדלק מתקציב משרדו

פנחס וולף

9.2.2011 / 1:08

בלשכת שר האוצר הביעו מורת רוח על דבריו של שר התחבורה, לפיהן יש לפעול להפחתת מחיר הדלק. "אם כץ רוצה - שיודיע שהוא מוכן לעשות זאת מתקציב משרדו, על מנת שלא לפרוץ מסגרת התקציב"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר. עריכה: עידן גוראל)

בלשכת שר האוצר, יובל שטייניץ, לא נשארים חייבים: הלילה (רביעי) הם הגיבו על דבריו של שר התחבורה, ישראל כץ, לפיהם מחיר הדלק לא ראוי, ויש לפעול להפחתתו. מהלשכה נמסר כי "אם שר האוצר מעוניין להפחית את מחיר הדלק, טוב יעשה אם יודיע כי הוא מוכן לקצץ מתקציב משרדו, על מנת שניתן יהיה לבצע את המהלך מבלי לפרוץ את מסגרת התקציב. יש לציין שתקציב משרד התחבורה גדל בשיעור גבוה משאר משרדי הממשלה בתקציב האחרון".

התייחסות האוצר, כאמור, נוגעת לדבריו של שר התחבורה אמש בכנס פעילי ליכוד. בכנס, בו נכחו גם שר הרווחה והתקשורת משה כחלון וחברי הכנסת דני דנון ואופיר אקוניס, מתח שר התחבורה ישראל כץ ביקורת נוקבת על התייקרות הדלק. "במלאת שנתיים לממשלה אנחנו עושים הערכת מצב ורואים איפה צריך לתקן", אמר. "יש כמה דברים שצריך לתקן: היום זה מחירי הדלק. אם נתקן אותם היום נוכל להשלים את הכהונה של הממשלה. כשר התחבורה של מדינת ישראל אני אומר לכם: מחירי הדלק האלה הם דבר לא סביר ולא נכון".

חבר הכנסת דני דנון היה חריף אף יותר ואמר: "העלאת מסי הדלק, המים והלחם היא 'נוקאאוט' כלכלי לציבור. אני מחויב לעצור את המדיניות הכלכלית ההרסנית של שר האוצר, הפוגעת יום יום בכל אזרחי ישראל".

ח"כ אופיר אקוניס אמר בכנס כי "השינוי יהיה בקרוב מאוד. ראש הממשלה קשוב לרחשי לב הציבור. מנהיגות הליכוד שמעה את המחאה הציבורית ובקרוב מאוד יבוא השינוי. מגבשים חבילת חלופות, חכו יום יומיים שתהיה חבילת הטבות מצוינת. אין אלטרנטיבה לשלטון הליכוד בראשות נתניהו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כך יעלו המחירים במשק/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מחירי המים עברו כל גבול"

מוקדם יותר אתמול הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יכנס דיון בנושא חלופות להעלאת המחירים. בדיון אמורים להשתתף שר האוצר יובל שטייניץ, מנכ"ל משרד ראש הממשלה ,אייל גבאי, יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, ונשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש.

לקראת הדיון אמרו אמש לוואלה! חדשות מקורביו של נתניהו כי, "ראש הממשלה יקבל החלטה שתהיה אחראית, שתכלול מרכיבים שיעזרו למעמד הביניים ולשכבות החלשות. ראש הממשלה קשוב ומודע לקשיים של הציבור נוכח עליית מחירי הסחורות בעולם, אך יקבל החלטה אחראית ושקולה ולא החלטה שתכניס את המשק לסחרור כלכלי. חשוב לציין שלכל החלטה יהיה מחיר".

אילוסטרציה. ShutterStock
כך יעלה מחיר הדלק/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully