וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: השופט שהתאבד - מוריס בן-עטר

גלעד גרוסמן, איילה חננאל ואריאל נוי

9.2.2011 / 0:01

שופט בית משפט השלום בי-ם מוריס בן-עטר נמצא ללא רוח חיים בביתו במכבים, לאחר שככל הנראה חנק עצמו. ליד גופתו נמצא פתק בו נכתב: "עומס העבודה הכריע אותי"

שופט בית משפט השלום בירושלים מוריס בן-עטר, בן 55, הוא השופט שהתאבד אמש (שלישי) בביתו במכבים. על פי ההערכה הראשונית נראה שבן-עטר שם קץ לחייו כשחנק עצמו באמצעות שקית ניילון. ליד גופתו נמצא פתק בו נכתב: "עומס העבודה הכריע אותי".

הגופה נמצאה על ידי קרובת משפחה של השופט, כשלידה מכתב ההתאבדות. כפי הנראה, השופט קיבל לאחרונה ביקורת על פיגורים בתיקיו, והוא אף הועבר לאחרונה לבית משפט אחר בניסיון להוריד מעט מהעומס שהוטל עליו.

בשלוש השנים האחרונות התקשה בן עטר להתמודד עם עומס התיקים שהוטל עליו, והוא הוזמן מספר פעמים לשיחות עם נשיאת בית המשפט בו הוא כיהן ועם מנהל בתי המשפט, השופט משה גל, בניסיון למצוא פתרון לעומס העבודה. מכיוון שמדובר בשופט מוערך, הוא הועבר לאחרונה לבית משפט אחר בניסיון לסייע לו. השיחה האחרונה בנושא התקיימה לפני כשלושה שבועות.

"כל מי שהכיר אותו כואב בצורה בלתי ניתנת לתיאור"

בן-עטר נולד בשנת 1956 ברודזיה (כיום זימבאבווה) ועלה לישראל ב-1975. הוא למד משפטים באוניברסיטה העברית בירושלים, ועבד במשך כ-16 שנה כעורך דין פרטי. בין השנים 1997-2002 כיהן כרשם וכראש ההוצאה לפועל בירושלים. בינואר 2002 התמנה לכהונת שופט של בית משפט השלום בירושלים. הוא ישב גם בתיקים של תביעות קטנות וגם במשפט מקומי.

לפני כשנתיים וחצי, ביושבו כשופט מעצרים, דן בן-עטר בבקשה של המשטרה להרחיק את מנכ"ל "מכון המקדש" בירושלים, יהודה גליק, מאזור הר הבית. זאת, לאחר שגליק נעצר כשניסה להכנס להתפלל בהר הבית ולטענת המשטרה התכוון ליצור פרובוקציה. השופט בן עטר, דחה אז את בקשת המשטרה, אמר באותו דיון כי ראוי שיהיה בהר הבית הסדר שיאפשר תפילה של יהודים בדומה להסדר במערת המכפלה. בן עטר גם דן בתיקי הריסת בתים במזרח ירושלים, בהם גם "בית יהונתן".

מכריו של בן עטר הגיבו בצער רב ובזעזוע עם היוודע דבר מותו וסיפרו כי הוא היה משפטן מוערך ואהוד על עמיתיו. יו"ר לשכת עורכי הדין בירושלים, עו"ד אשר אקסלרד, סיפר כי השופט בן עטר היה "אדם יקר לכל מכריו, מוערך כאדם סבלני ובעל מזג טוב וחכמה אנושית. גם כמשפטן הוא היה מוערך מאוד, וזו הייתה הדעה עליו לכל אורך הקריירה שלו. כל מי שהכיר אותו כואב בצורה בלתי ניתנת לתיאור".

בהודעה שפרסמה הלילה דוברות בתי המשפט נכתב כי "בצער רב ובזעזוע עמוק מודיעה מערכת בתי המשפט כי היום בשעות הערב נמצא כבוד השופט מוריס בן-עטר, שופט בית משפט השלום בירושלים, ללא רוח חיים בביתו שבמכבים. נסיבות המקרה טרם הובררו במלואן. מערכת בתי המשפט משתתפת באבלה הכבד של המשפחה"

עדכון ראשון: 23:40

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully