וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "הפלסטינים אשמים באי חידוש המו"מ"

פנחס וולף

8.2.2011 / 22:57

שר החוץ נפגש עם מקבילתו מספרד ואמר לה כי "הפלסטינים אינם מעוניינים בחידוש תהליך השלום והם עושים הכל כדי להכשיל כל סיכוי למו"מ"

שר החוץ אביגדור ליברמן נפגש הערב (שלישי) עם שרת החוץ של ספרד, טרינדד חימנז, והשניים דנו במשא ומתן המדיני, במצב במזרח התיכון ובאירן. בהתייחסות למו"מ עם הפלסטינים אמר ליברמן כי "ישראל מוכנה לחדש את המו"מ באופן מיידי ולמרות שהמרחק בין ירושלים לרמאללה הוא רק עשר דקות, אם יש צורך בכך אנחנו מוכנים לטוס כבר הלילה למדריד על מנת לשוב לשולחן הדיונים, אך הפלסטיניים אינם מעוניינים בכך ועושים הכל כדי להכשיל כל סיכוי למו"מ, כדי להמשיך בצעדים חד צדדיים מתריסים שאינם תורמים לתהליך ולא יביאו שלום".

ליברמן אמר עוד בפגישה כי, "'תרומתה' של אירן לערעור היציבות במזרח התיכון היא עצומה. אנו רואים את תמיכתה בארגוני טרור כמו חמאס וחיזבאללה ואת מעורבותה בכל מוקד סכסוך, כמו עירק ומקומות נוספים. זאת, במקביל להפרת זכויות אדם בלתי נפסקת בתוך אירן, כפי שראינו לאחר הבחירות האחרונות. אסור שהמערב יניח לטיפול באירן, שבאופן מחושב וברור הופכת לאיום על שלום העולם כולו".

שר החוץ הוסיף ואמר כי "האירועים במזרח התיכון בתקופה האחרונה מוכיחים שישראל היא אי של דמוקרטיה ויציבות באזור. היא המדינה היחידה שיש לה באמת ערכים משותפים עם אירופה ועם ארצות הברית והיא חלק אינטגרלי מהמערב. זו גם הסיבה שמדינות כמו אירן רוצות להעלים את ישראל מהמזרח התיכון".

השרה ביקרה הבוקר בחברון והביקור לווה במהומה מצד היישוב היהודי בעיר. ראשי היישוב, בראשות ראש מועצת קרית ארבע מלאכי לוינגר, נשאו שלטים בגנות מדיניות ממשלת ספרד וחלק מתושבי העיר אף קראו לעברה "נאצית" ו"אנטישמית". שר החוץ התייחס לתקרית בחברון ואמר לשרה: "אני מצטער על מה שחווית בביקורך בחברון. לכולם צריך להיות ברור שגם כשיש חילוקי דעות אין מקום להשתלחות אישית, במיוחד כשמדובר באורחת רמת דרג שלא פעם הביעה דעות ידידותיות לישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully