וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בונד, מאחוריך: ראש השב"כ חשף את אגף הפטנטים

יהושע בריינר

8.2.2011 / 19:59

ראש השב"כ יובל דיסקין אמר כי התמודדות עם שיבושים טכנולוגיים הפכה לעיסוק ביטחוני מרכזי. הוא רמז כי בארגונו פועל אגף טכנולוגי בנוסח "אגף Q" בסרטי "ג'יימס בונד", המציל חיים

יח"צ - חד פעמי

(צילום: דניאל בוק, עריכה: עידן גוראל)

ראש השב"כ יובל דיסקין דיבר הערב (שלישי) בכנס המרכז הישראלי לניהול בהרצליה בפני מנהלי חברות היי-טק. דיסקין התייחס תחילה לשקט הביטחוני היחסי השורר באחרונה, ואמר כי "לא כדאי להישען על זרי הדפנה. האירועים האחרונים באזור מהווים תמרור אזהרה ומצביעים על שברירות השקט. אנחנו מודעים לכך ונערכים בהתאם".

אחר כך התייחס דיסקין לחשיבות היכולות הטכנולוגיות בשירות הביטחון, ואמר כי ההתפתחות הטכנולוגית בשירות הביטחון הכללי תרמה משמעותית להורדת מספר הפיגועים ושיפור המצב הביטחוני. בהתייחסו לתופעת ההדלפות אמר ראש השב"כ כי "הרשת משנה את כללי המשחק בעולם הריגול. ראינו את זה בהדלפות של 'וויקיליקס' או ב'אל-ג'זירה'. זה מראה את הקלות הכמעט בלתי נסבלת בה ניתן להוציא מידע מסווג בהיקפים בלתי נתפסים. אפילו ענת קם עם 2,000 המסמכים שלה מחווירה ליד כמות המסמכים שב'וויקיליקס".

דיסקין ציין כי הוא עצמו נהנה לקרוא מסמכים באתר ההדלפות, אך אמר גם כי "ללא ספק תופעות ההדלפות היא אתגר לארגוני הביטחון, בעיקר כשהדבר הופך לאופנה. זה מייצר מומנטום כשאחד מעודד השני לחקות את התופעה".

ראש השב"כ דיבר גם על הסכנה של שיבוש מערכות מחשבים. לדבריו, "הסכנה הזו גדלה. על שירות הביטחון להתמודד עם מיטב המוחות בעולם שעוסקים בפיתוח יכולות שמאיימות על מערכות קריטיות במדינה. זה הופך לאחד העיסוקים המרכזיים שלנו. אני יכול לרמוז רק שכמו שבכל סרטי ג'יימס בונד יש את "קיו" (האיש האחראי לפיתוח האמצעים הטכנולוגיים של בונד), אז לנו יש אגף שלם של "קיו" שעושים עבודה מרשימה, שמביאה תוצאות מידיות של הצלת חיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully