וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הירידה במספר המסתננים בדרום קשורה לגדר?

8.2.2011 / 19:55

בעמותת "אנו פליטים" יוצאים נגד טענת משרד הביטחון כי עבודות הבנייה על גדר ההפרדה בגבול ישראל-מצרים גרמו לירידה בקצב כניסת המסתננים לארץ ומגדירים אותה "תמוהה ביותר"

ירידה של ממש חלה לאחרונה במספר המסתננים מסיני לנגב, עקב התקדמות בעבודות להקמתו של המכשול הקרקעי לאורך הגבול עם מצרים - כך טוענים היום (שלישי) במשרד הביטחון. הנתונים הללו הוצגו למנכ"ל משרד הביטחון אודי שני בסיור שערך באזור הגבול עם מצרים, בכדי לבחון את התקדמות העבודות להקמת המכשול. לפי הנתונים, בינואר 2010 הסתננו לישראל כאלף מסתננים ובינואר 2011 הסתננו רק כ-400 איש.

בעקבות פרסום הנתונים נמסר מעמותת "אנו פליטים", המעניקה סיוע משפטי לפליטים, כי "טענת משרד הביטחון כי עבודות הבנייה על גדר ההפרדה - שכלל איננה קרובה להשלמה – גרמו לירידה בקצב כניסת מבקשי המקלט לארץ היא תמוהה ביותר. נוכחות החיילים ועבודות הבנייה בשטח אינן מהוות גורם מרתיע. שינוי מגמה זה מוכיח כי גורמים גיאו-פוליטיים חיצוניים הם המשפיעים על קצב כניסתם של פליטים לארץ, ולא מדיניות מקשה זו או אחרת".

בעמותה מוסיפים ואומרים כי "דבר זה ברור, לאור העובדה כי מדיניות הטיפול בפליטים בתוך ישראל, שהיא בעייתית ביותר מלכתחילה, לא השתנתה בתקופה האחרונה. ראוי כי משרדי הממשלה יפנו את המשאבים באותה היעילות לטיפול ראוי באוכלוסיית הפליטים השוהה בארץ, ויתחילו בראש ובראשונה בהפסקת הנוהג לעצור מבקשי מקלט במעצר מנהלי ממושך ובבדיקת בקשות המקלט הפרטניות שלהם בהליך שקוף והוגן. רק בדרך זו ניתן יהיה להבדיל בין פליטי החרב הזכאים לשהות בארץ ולקבל זכויות בסיסיות, לאחרים".

במסגרת הסיור של שני, הוא גילה כי העבודות להקמת המכשול בגבול מצרים יושלמו עד סוף שנת 2012, חצי שנה לפני המועד המתוכנן. בקול ישראל דווח, כי קצב העבודות הואץ ושני סייר בגבול בכדי לעמוד מקרוב אחר ההתקדמות. על פי הדיווח, המכשול יורכב בחלקו מגדר, בעיקר באזור אילת, ובחלקו מאמצעי התרעה ותצפית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully